سرآمد اخبار
قیمت نفت
اقتصاد

نفت زیان‌ها را پشت سر گذاشت و صعود کرد

قیمت نفت پس از زیان های ناخوشایند و با وجود نگرانی فدرال رزرو افزایش یافت.

به گزارش بازار، روز سه‌شنبه قیمت نفت افزایش یافت و مقداری از زیان‌های شدید قبل را جبران کرد، اگرچه احتیاط در آستانه انتشار آمار تورم در ایالات متحده و پایان جلسه فدرال رزرو باعث شد بازارها در وضعیت بدی قرار بگیرند.

نزدیک به دو هفته گذشته، بازارهای نفت خام بدترین ضرر خود را داشتند و نگرانی‌ها در مورد کاهش تقاضا، بدتر شدن شرایط اقتصادی و افزایش احتمالی عرضه ایران تا حد زیادی با چشم‌انداز کاهش تولید پس از کاهش تولید عربستان در هفته گذشته مقابله کرد.

قیمت‌ها کمی بهبود یافتند در حالی که معامله‌گران در آستانه انتشار داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده و جلسه فدرال رزرو که به ترتیب در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شد محتاط بودند. فدرال رزرو با پیش بینی تورم، بهبود نفت را محدود می‌کند.

معاملات آتی نفت برنت با ۰.۵ درصد افزایش به ۷۲.۲۰ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت تا ساعت ۵:۳۷ صبح به وقت تهران با ۰.۳ درصد افزایش به ۶۷.۳۳ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو قرارداد نفتی در روز دوشنبه بین ۳.۵ تا ۴ درصد کاهش یافتند. اکنون تمرکز روی داده‌های تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده در ایالات متحده است که در اواخر روز منتشر می‌شود، که به نوبه خود انتظار می‌رود در تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره در روز چهارشنبه نقش داشته باشد.

اخبار مرتبط

نفت برنت ۸۴ دلار و ۸۰ سنت شد

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ | برنت ۸۴ دلار و ۳۸ سنت شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز 17 تیر 1402 |برنت ۷۸ دلار و ۴۷ سنت شد

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز ۱۱ شهریور ۹۹

زینب یزدانی

صعود بازار نفت به دنبال حمله سایبری به خط لوله انتقال سوخت آمریکا

زینب یزدانی

دیدگاهتان را بنویسید