سرآمد اخبار
دیپلماسی
اقتصادجهانسیاست

چشم انداز دیپلماسی منطقه‌ای بانک مرکزی بسیار روشن است

عضو اتاق ایران گفت: سیاست‌های خارجی و دیپلماسی منطقه‌ای بانک مرکزی، چشم انداز روشن و امیدوارکننده‌ای را بوجود آورده است.

  پیمان شاه اویسی، عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا با مثبت خواندن روند دیپلماسی منطقه‌ای و سفر‌های رئیس کل بانک مرکزی اظهار داشت: خوشبختانه در یکماه گذشته شاهد اقدامات مطلوبی در عرصه سیاست‌های خارجی بانک مرکزی بودیم که چشم انداز روشن و امیدبخشی را ایجاد کرده است.

به عنوان مثال می‌توان به سفر اخیر فرزین به کشور قطر اشاره کرد که در چارچوب دیپلماسی منطقه‌ای دولت و استمرار و تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های پولی و بانکی با کشور‌های همسایه صورت گرفت که امیدوارم با نتایج و دستاورد‌های خوبی همراه شود.

وی به لزوم اجرای توافقات و تفاهم‌نامه‌ها بانک مرکزی با کشور‌های منطقه اشاره کرد و گفت: هر چقدر این تفاهمات بیشتر باشد می‌توان به افق روشن دیپلماسی منطقه‌ای امیدوارتر بود، البته باید دید که این توافقات چطور اجرایی می‌شود و چه دستاورد‌هایی به همراه دارد.

بی تردید یکی از مهمترین اهداف سیاست‌های اخیر بانک مرکزی در منطقه، تسهیل مراودات ارزی و تجاری است که نیاز به تاییدیه‌های بین المللی دارد.

امیدوارم این توافقات باعث شود فعالان اقتصادی بتوانند بدون مشکلات مرسوم مبادلات ارزی با کشور‌های مختلف به صادرات و واردات ادامه دهند و در نهایت به اقتصاد کشور کمک کنند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر تحکیم روابط با کشور‌های مختلف گفت: قطعا این سیاست در صورت تداوم و جدیت می‌تواند با نتایج بسیار خوبی برای اقتصاد ما همراه باشد، ضمن اینکه باید زمینه فعالیت بانک‌های ایرانی در کشور‌های منطقه را هم فراهم کرد تا این بانک‌ها بتوانند با برخورداری از امتیازات و مجوز‌های بین المللی، راهگشای مبادلات ارزی و بانکی فعالان اقتصادی و تجار کشورمان باشند.

شاه اویسی در خصوص سیاست‌های تثبیت بانک مرکزی هم گفت: این موضوع نسبت به اقدامات روسای قبلی بانک مرکزی بسیار بهتر شده، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله دارد.

هر چند سیاست‌ها و برنامه‌های اخیر بانک مرکزی توانسته تا حد قابل توجهی در ثبات بازار ارز تاثیرگذار باشد، اما معتقدم زمانی می‌توان به نقطه امیدبخش و مطمئن رسید که این روند همچنان تداوم و استمرار یابد.

اخبار مرتبط

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ امروز سه‌شنبه ۲۰ تیر

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / بازار سهام سرخ‌پوش به استقبال تعطیلات رفت

میلاد جانه

رشد ناگهانی قیمت خودروهای ایرانی /هایما، تارا و ساینا رکورد زدند +جدول

میلاد جانه

نرخ سبد معیشت مردم چقدر است؟

میلاد جانه

پایان مهلت معافیت مالیاتی برای رفع تعهد ارزی با واردات طلا

میلاد جانه

درخشش پالایشی‌ها در ابتدای معاملات/ شاخص کل ۴ هزار واحد رشد کرد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید