سرآمد اخبار
محمدرضا دشتی
اقتصاد

تثبیت بازار ارز به رشد تولید منجر می‌شود

رشد تولید در گرو تثبیت نرخ ارز است که در این صورت میتوان شاهد رشد تولید به معنای واقعی بود؛ خوشبختانه شاهد ثبات در بازار هم هستیم.

محمدرضا دشتی؛ عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با ایبِنا، با تأکید بر لزوم تثبیت نرخ ارز در کشور گفت: لازمه‌ رشد تولید تثبیت نرخ ارز است و تا زمانی که این امر محقق نشود رشد واقعی در حوزه تولید اتفاق نخواهد افتاد. خوشبختانه مدتی است شاهد آرامش بازار ارز هستیم که می‌تواند تاثیر خوبی در بخش صنعت کشور داشته باشد.

وی افزود: عدم تثبیت نرخ ارز، ایجاد تورم و فضای غیر قابل پیش بینی در اقتصاد کشور باعث کاهش سرمایه گذاری‌ها می‌شود، چون سرمایه گذار و تولید‌کننده نمی‌تواند برای کار خود تصمیم جدی بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه اتفاقات خوبی در بحث تثبیت نرخ ارز در کشور در حال رخ دادن است، گفت: آنچه که بیرون از مرز‌ها و درخصوص آزادسازی منابع ارزی ما رخ‌ می‌دهد و همچنین قوانین خوب در این حوزه مانند قانون بانک مرکزی و قوانین دیگر در مجلس ، به منظور تثبیت نرخ ارز است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۲ را به نام سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌ است بنابراین باید همه در این مسیر حرکت کنیم.

باید به این نکته نیز توجه‌ داشته باشیم که مهار تورم در گروی رشد تولید و رشد تولید نیز در گروی تثبیت نرخ ارز است.

دشتی گفت: با وجود تورم، آینده برای سرمایه‌گذار روشن نیست و به همین سبب جرات سرمایه گذاری از افراد گرفته می‌شود و ریسک سرمایه گذاری در کشور بالا می‌رود.

اخبار مرتبط

صنعت اسباب بازی در انتظار تصمیمات جدید

میلاد جانه

بانک مرکزی با واردات مجدد خودروهای نو موافقت کرد

میلاد جانه

پیش بینی صندوق بین المللی پول برای اقتصاد ایران در ۲۰۲۴

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: ما از این خط قرمزها نداریم | در ماجرای چای دبش پول مردم جایی نرفته

میلاد جانه

خبر مهم برای دارندگان دسته چک | مهلت استفاده از چک‌های قدیمی تمدید شد

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۸ آبان ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید