سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصاد

افزایش قیمت ۵ تا ۱۲ میلیون تومانی ۲ خودروی پرطرفدار ایرانی

قیمت خودرو این روزها از یک سو با خبردرمانی‌های دولتی همانند آزادسازی واردات، میل به کاهش دارد و از سوی دیگر، به‌دلیل کاهش بیش‌ از حد، توان حرکت رو به بالا را از دست داده و در سردرگمی کامل به‌سر می‌برد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز، ۱۲ تیر۱۴۰۲ با تغییراتی همراه بود. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که به‌نوعی همه فعالان بازار اعم از خریدار و فروشنده، در سردرگمی کامل به‌سر می‌برند.

بازار خودرو طی افزایش‌ نجومی قیمت‌ها در زمستان سال گذشته و کاهش تصاعدی آن از اردیبهشت ماه امسال، موفق شد تقریباً اکثر خریداران و فروشندگان را از آن فراری دهد. شرایط بازار به‌صورتی درآمده که خبردرمانی‌های دولت مبنی‌ بر آزادسازی واردات، تاثیرگذار نبوده و از سمت دیگر، به‌ دلیل نبود خریدار در بازار، توان افزایش قیمت از محصولات گرفته شده است.

در سایت‌های خرید و فروش، قیمت خودرو در لحظه نگارش این گزارش به شرح زیر ثبت شده است.

تیبا ۲ پلاس با مدل ۱۴۰۰، جزو معدود خودروهای بازار بود که کاهش قیمت را تجربه کرد. این هاچ‌بک با ۴ میلیون تومان کاهش به قیمت ۳۴۱ میلیون تومان رسید.

کوییک دنده‌ای S که فیس‌لیفت تیبا محسوب می‌شود، امروز بدون تغییر قیمت و با نرخ ۳۶۰ میلیونی معامله شد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ اما برخلاف رقبای سایپایی خود، با پنج میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به نرخ ۵۱۰ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک، سدان لوکس ایران خودرو که رکورد دار افزایش قیمت بین خودروهای داخلی بود توانست با ۱۲ میلیون تومان افزایش، به قیمت ۸۳۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

سردرگمی بازار خودرو بیشترین در طرف محصولات داخلی مشاهده می‌شود. بازار خودروهای مونتاژی و خارجی  سردرگمی خاصی ندارند و نگاهی به قیمت خودرو در این طرف بازار، غالباً از کاهش قیمت خودرو حکایت دارد.

اس‌دبلیوام G۰۱ با مدل ۱۴۰۰ پرچمدار کاهش قیمت بوده که با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش تنها در یک روز، به کانال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان سقوط کرد.

بسترن B۳۰ در رتبه دوم توانست با ۴۰ میلیون تومان کاهش به نرخ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

فردا ۵۱۱ نیز با حدود ۳۵ میلیون تومان کاهش، کانال یک میلیارد تومانی را از دست داد و به قیمت ۹۶۵ میلیون تومان خرید و فروش شد.

لاماری ایما از روند قیمت‌های بازار مونتاژی پیروی کرد و با ۳۰ میلیون تومان کاهش با نرخ دو میلیارد و ۷۰ میلیون تومان معامله شد.

پیش بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

روز گذشته با اعلام خبر اصلاح قیمت خودروها توسط شورای رقابت، احتمال می‌رود که برای چند روزی شاهد رشد اندک قیمت‌ها باشیم. چراکه منظور از اصلاح قیمت‌ها، احتمالاً افزایش نرخ‌های کارخانه باشد.

اما این خبر بعید است مهم‌ترین عامل رکود بازار، یعنی تقاضا را تغییر دهد. از سوی دیگر، نرخ دلار نیز هیچ تغییری از خود نشان نمی‌دهد و همه این عوامل دست‌به دست هم می‌دهند و باعث می‌شوند که خریداران از بازار خارج شوند.

بنابراین حداقل تا انتهای هفته جاری، احتمال تغییر متغیرها و در نتیجه تحول قیمت خودرو بسیار کم بوده و تغییرات، تنها به نوسان‌های کوتاه و ریز خلاصه خواهد شد.

اخبار مرتبط

هشدار به رانندگان؛ دوربین پلیس این خودروها را ۵۰ هزار تومان جریمه می‌کند

میلاد جانه

قیمت تلویزیون های ۵۰ اینچ وارداتی در بازار /جدول

میلاد جانه

فرزین خبر داد: ابلاغ آیین‌نامه پرداخت تسهیلات کارمندان بانک‌های خصوصی

میلاد جانه

افزایش عجیب قیمت کوئیک، شاهین، سمند و پژو پارس در بازار | جدول قیمت

میلاد جانه

جریمه برای پرمصرف ها / منتظر قبض های نجومی باشید!

میلاد جانه

قیمت خودرو در ۱۰ فروردین ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید