سرآمد اخبار
بورس
اقتصاد

پایان بورس امروز 13 تیر 1402 / شاخص کل کانال 2.2 میلیونی را پس گرفت

نوار رشد بازار سهام که از یکشنبه هفته جاری آغاز شده بود، امروز هم ادامه یافت. همچنین جریان تقاضا با گذشت زمان معاملاتی، روندی افزایشی را طی کرد تا سهامداران به تداوم این روند امیدوار بمانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات امروز بورس در حالی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد. به طوری که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با افزایش 18 هزار و 695 واحدی، که معادل 0.86 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 202 هزار واحدی ایستاد.

همچنین شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل رفتار کرد و با رشد 1.3 درصدی به سطح 773 هزار و 298 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 12میلیارد و 500 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد را 10 هزار و 255 میلیارد و 300 میلیون تومان نشان می‌دهد. افزایش حجم و ارزش معاملات نسبت به روز‌های گذشته باعث اعتبار بیشتر رشد اخیر شده است.

با این حال بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 422 میلیارد و 400 میلیون تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

افزایش ارزش معاملات در کنار افزایش خروج پول از بازار سهام نشان می‌دهد بخش زیادی از افراد رشد فعلی را فرصتی برای خروج می‌دانند.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم سصفها، کتوسعه و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، خساپا و شستا به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

نماد‌های دکیمی‌، ما، دتماد، وساخت، کساتوه، ونیرو، آسیا، بترانس،سکرما، مفاخر، ثشاهد و خفنر تعدادی از سهامی بودند که با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کردند. در مقابل، غفارس،غگلپا، قاسم و وملی نیز با افت نزدیک به 5 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کردند.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شیراز، حکشتی و وبهمن تعلق گرفت. همچنین سهم‌های سپیدما، وبهمن و ثنوسا نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای کارا، فیروزا و فلوله ومعادن خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خکاوه، سلار و وسنا رقم خورد. همچنین وپخش در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خراسان بود.

اخبار مرتبط

پایان بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ریزش دسته‌جمعی نمادهای بازار سهام

میلاد جانه

رشد ۴۶ هزار واحدی شاخص بورس از ابتدای امسال

میلاد جانه

عشقی، رییس سازمان بورس در سمت خود ابقا شد

میلاد جانه

تقویت ۴ هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

مثبت متعادل بازار سهام در ۳۰ دقیقه ابتدایی معاملات

میلاد جانه

گام دوم صعودی با حفظ محدوده حمایتی شاخص کل بورس

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید