سرآمد اخبار
پوتین
اخبار داغاقتصادسیاست

پوتین: روابط کشورهای سازمان همکاری شانگهای محکم تر می شود/ عضویت ایران را تبریک می گویم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز سه شنبه در بیست و سومین اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بیان اینکه همکاری و روابط میان روسیه و دیگر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای محکم تر می شود، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در این سازمان را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در سخنرانی خود در اجلاس جاری سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که بصورت ویدئو کنفرانس به میزبانی هند درحال برگزاری است، گفت: پیوستن  ایران به سازمان همکاری شانگهای به ظرفیت‌های این سازمان می‌افزاید.

امروزه تهدیدها و خطرهای اقتصادی در حال گسترش هستند؛ امری که می‌تواند منجر به تهدیدات امنیتی شود. این امر بیش از حد مهم است.

پوتین گفت: بسیاری از کشورها در حال توسعه ایده های نئونازی در اوکراین و مسلح کردن اوکراین برای آسیب رساندن به روسیه هستند. یک جنگ ترکیبی آشکار علیه روسیه در جریان است.

وی از کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای به دلیل حمایت از اقدامات مسکو برای حفاظت از نظم و قانون اساسی روسیه در جریان شورش مسلحانه اخیر توسط گروه واگنر تشکر کرد.

پوتین گفت: روسیه یقینا در برابر تحریم ها و فشارهای خارجی مقاومت خواهد کرد و امروز مردم روسیه از هر زمان دیگر با هم متحدتر هستند.

رئیس جمهوری روسیه در بخشی دیگر از سخنانش از پیوستن بلاروس به سازمان همکاری شانگهای نیز حمایت کرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد سازوکارهای بانکی و پولی جدید برای تسهیل تجارت میان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ، استفاده از ارزهای ملی کشورها را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از 80 د رصد تجارت میان روسیه و چین با استفاده از روبل و یوان(ارزهای ملی دو کشور ) انجام می شود.

پوتین افزود: سهم ارز روسیه در معاملات صادراتی با کشورهای سازمان همکاری شانگهای در سال 2022 از 40 درصد فراتر رفت.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگر از  سخنانش گفت که سازمان همکاری شانگهای متعهد به ایجاد یک نظم جهانی عادلانه با محوریت سازمان ملل است.

اخبار مرتبط

تورم ۳۸ درصدی مواد غذایی در ایران/ تورم خوراکی‌ها در ترکیه ۲ برابر ایران است

میلاد جانه

قیمت طلا از اوج سقوط کرد

میلاد جانه

انس جهانی طلا ۱۹۱۸ دلار شد

میلاد جانه

مشتریان طلا نصف شد / چرا دلارها طلا می‌شود اما ریال‌ها نه؟!

میلاد جانه

بسته پیشنهادی اتاق ایران درباره برنامه هفتم توسعه، در اختیار دولت قرار گرفت

میلاد جانه

آخرین وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ | تخم مرغ شانه ای چند شد؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید