سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصاد

شاخص کل بر روی مقاومت مهم/ بورس چشم انتظار بازنگری در نرخ خوراک پتروشیمی ها

میلاد جانه

میلاد جانه

بازار بورس امروز چهارشنبه 14 تیر 1402 در حالی آغاز شد که شاخص در تلاش برای شکست مقاومت 2.200 هست که این می تواند عاملی برای رشد بازار باشد.

به گزارش سرآمداخبار- از گروه خودرو، شنیده های خوبی به گوش می رسد که با تحقق این شنیده ها، گروه خودرویی می تواند رشد خوبی داشته باشد. تغییر مدیران ارشد خودرویی، آغاز فروش در بورس کالا و افزایش نرخ ۱۰ درصدی از مهمترین شنیده ها از گروه خودرو است.

در گروه پتروشیمی گمانه ها و خبرها از بازنگری در نرخ خوراک حکایت می کند که چنانچه این موضوع محقق نشود فارغ از بورس، یکی از حیاتی ترین صنایع کشور به مشکل می خورد. همچنین در گروه پالایشی ها  نماد شاوان گزارش خود را روانه کدال کرده و سود این شرکت به ۶۴۰ خواهد رسید به احتمال زیاد پالایشی های دیگر هم شفاف سازی خواهند داشت. از آنجایی که اقتصاد ما دولتی است همیشه این موضوعات وجود دارد ولی باید با درایت، وضعیت را تحلیل و از اقدامات هیجانی خودداری کرد.

همچنین در گروه بانکی باید منتظر گزارش های سه ماهه قوی باشیم ترازهای وبملت، ونوین و وتجارت در بهار بسیار خوب بوده است در این گروه پست بانک به سود ۵۶۰ ریالی در سه ماهه رسید و می تواند در میان مدت رشد خوبی داشته باشد.

چنانچه پیشنهاد وزارت اقتصاد مبنی بر بازنگری در نرخ خوراک مصوب شود، مصوبه قبل احتمالا تغییر خواهد کرد هر چند که تا به امروز مصوبه ۲۹ خرداد دولت پابرجا است. و اگر این مصوبه تغییر نکند صنعت متانول و اوره کشور به صورت خود خواسته وارد بحران جدی می شوند و بورس هم که قسمت بیشتر آن وابسته به پتروشیمی ها و صنایع وابسته است با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

امیدواریم در شرایطی که بازار آمادگی خوبی برای رشد دارد خبر قطعی کاهش نرخ خوراک اعلام شود تا شاخص بورس با قدرت مقاومت ۲.۲۰۰ را بشکند.

روز گذشته شاخص کل بورس به محدوده مقاومتی ۲.۲۰۰ برخورد کرد و شاهد عرضه در شاخص سازها بودیم، منفی های امروز بازار می تواند فرصت خرید خوبی باشد و احتمالا بعد از پایان اصلاح شاهد تقاضا خواهیم بود. همچنین حجم معاملات روز گذشته 8 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای قبل خود شاهد ورود پول به بازار بودیم.

اخبار مرتبط

مجلس با تاسیس بانک اصناف مخالف کرد

میلاد جانه

خبر مهم آموزش و پرورش درباره ساعت فعالیت مدارس

میلاد جانه

وزیر امور خارجه؛ در مذاکرات وین به سند جدید و مشترکی رسیدیم

وزیر اقتصاد اعلام کرد؛ موافقت دولت با تردد خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در مرز کریدور ۳۰ میلیون تومان قرار گرفت

میلاد جانه

ایران بازار پسته را به آمریکا واگذار کرد/ سقوط قیمت پسته در بازار جهانی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید