سرآمد اخبار
برق
اخبار داغاقتصاد

میزان مصرف برق به اوج سال گذشته رسید

سخنگوی صنعت برق گفت: میزان مصرف برق به بیش از ۶۹ هزار مگاوات رسید که معادل اوج بار در سال گذشته است.

سخنگوی صنعت برق در گفت و گوی تلویزیونی به اوج بار مصرف برق، اشاره کرد و گفت: روز بسیار گرمی را داشتیم که موجب شد اوج بار شبکه به ۶۹ هزارو ۴۰۰ مگاوات برسد.

وی افزود: در سال گذشته اوج بار مصرف برق کشور ۶۹۵۰۰ مگاوات بوده است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه به مناطق پرمصرف برق در کشور اشاره کرد و افزود: استان‌های تهران، خوزستان و فارس مناطقی هستند که بیشترین مصرف برق را دارند.

سخنگوی صنعت برق گفت: با دستور ویژه وزیر نیرو، صنعت برق کشور در آماده باش کامل برای تامین برق پایدار مراکز برگزاری آزمون سراسری در روزهای آتی خواهد بود، که داوطلبان بتوانند در آرامش کامل در آزمون شرکت نمایند.

رجبی مشهدی در ادامه گفت: از مشترکان بخش‌های مختلف درخواست می‌کنیم، برای تامین برق پایدار توصیه‌های صنعت برق را به ویژه در روز‌های برگزاری آزمون سراسری جدی بگیرند و در هنگام استفاده از وسایل سرمایشی با تنظیم کولر‌های آبی بر روی دور کنند و همچنین با تنظیم کولر‌های گازی بر روی درجه ۲۴ و بالاتر، از فشار به شبکه‌های برق جلوگیری نمایند.

او در پاسخ به سوال، میزان مشارکت مشترکان درطرح پاداش صرفه جویی صنعت برق کشور گفت: خوشبختانه هموطنان همکاری بسیار خوبی را باصنعت برق کشور داشتند و ۳۵ درصد از مشترکان در بخش خانگی توانستند مشمول پاداش مدیریت مصرف شوند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: امسال کلیه مشترکان خانگی حتی پرمصرف‌های بالاتر ار الگو هم می‌توانند از پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند شوند.

اخبار مرتبط

امضاء تفاهم‌نامه تجارت آزاد ۳۵۰ میلیارد دلاری با اوراسیا

افزایش ۵ تا ۶۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودروهای داخلی و خارجی

میلاد جانه

مرکز آمار ایران: تورم خوراکی ۴ درصد کمتر شد

میلاد جانه

شیوه سرمایه گذاری افراد غیرحرفه ای در بورس؛ صندوق قابل معامله چیست؟

میلاد جانه

وزیر امور خارجه؛ در مذاکرات وین به سند جدید و مشترکی رسیدیم

حتی ۱۰درصد وعده رئیسی برای ساخت یک میلیون مسکن محقق نشد/ احتمال افزایش قیمت تا پایان امسال

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید