سرآمد اخبار
صادرات
اخبار داغاقتصاد

صادرات ایران به روسیه ۷۰ درصد رشد داشته است

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران گفت: طی سه ماهه نخست سال جاری صادرات ایران به روسیه ۷۰ درصد رشد داشته و عدد ۲۰۰ میلیون دلار صادرات ثبت شده است.

به گزارش بازار و به نقل از معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی نمایشگاه بین المللی زنجان، رحمت‌الله خرمالی در جلسه نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به روسیه در زنجان، با بیان این مطلب، اظهار کرد: امیدواریم مراودات اقتصادی و توسعه صادرات کالاهای ایرانی به روسیه در سال جاری رشد داشته باشد و به هدف گذاری یک میلیارد دلاری برسیم.

وی برگزاری نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی به روسیه را مهم عنوان کرد و افزود: در سال گذشته شرکت های ایرانی در غالب ۱۲ پاویون نمایشگاهی در کشور روسیه حضور داشتند. امسال به دنبال این هستیم جذب هیئت های مختلف تجاری را به کشور داشته باشیم و این مهم در غالب نمایشگاه روسیه در زنجان میسر خواهد شد.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه بعد از تحولات اوکراین کشور روسیه شاهد تحولاتی بوده و حجم مبادلات اقتصادی با کشورها تغییر کرده است، یادآور شد: سهم ایران بالا نبوده ۷۵۰ میلیون دلار سهم صادرات ما طی سال گذشته به کشور روسیه بوده و برای سال جاری یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است.

خرمالی با اشاره به اینکه کشور روسیه هشت ناحیه فدرال و ۵۰ ناحیه و منطقه اقتصادی دارد، تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری ۱۳۰ کشور در روسیه سرمایه گذاری کردند. کشورمان هم حضوری فعالی نداشته است. عمده کشورهایی که از روسیه واردات دارند چین و هلند هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید در نمایشگاه زنجان ظرفیت های صادراتی کشور به خوبی معرفی شود، گفت: گروه های عمده کالایی صادرات به روسیه در سال گذشته شامل تجهیزات پزشکی، دارو، صنایع شیمیایی، برق الکترونیک، کشاورزی، ماشین سازی، محصولات سلولزی و پلیمری، پوشاک و کفش بوده است.

مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، با بیان اینکه صادرات محصولات حوزه کشاورزی طی دو سال اخیر به روسیه ۵۰ درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین محصولات حوزه صنعتی کشورمان نیز ۱۲۸ درصد رشد کرده است.

به گزارش بازار، اقلام عمده صادراتی ایران به روسیه در حوزه کشاورزی و بخشی از حوزه صنعتی است.

اخبار مرتبط

صادرات ۱ میلیارد دلاری ایران به پاکستان در سال میلادی گذشته

میلاد جانه

اظهارات دو اقتصاددان مشهور درباره آمار اعلامی دولت برای کاهش تورم

میلاد جانه

توزیع روزانه قارچ به ۸۵۰ هزارتن رسید

میلاد جانه

در انتهای معاملات بازار سرمایه ثبت شد؛ ریزش بیش از ۴۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

رئیس مرکز آمار ایران برکنار شد | رئیس جدید کیست؟

میلاد جانه

شیرینی از سبد خانوار حذف شده است | کاهش ۴۰ درصدی تولید شیرینی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید