سرآمد اخبار
خاویار
اقتصاد

مازندران ظرفیت صادرات ۲ هزار تن خاویار را دارد

خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران گفت: این استان ظرفیت تولید و صادرات دو هزار تن خاویار را به کشورهای مختلف دارد.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران دارای کارکرد فرااستانی و کشوری است، گفت: در این استان با تنوعی از ظرفیت ها روبرو هستیم و آن را با سایر استان ها متفاوت می کند.

وی با عنوان این که راه استفاده از تنوع ظرفیت ها حرکت به سمت دانش بنیان شدن است، افزود: برای رفع چالش ها نیز باید از ظرفیت این شرکت ها استفاده کنیم.

خیریان پور با اشاره به راه اندازی کارگروه اقتصاد دانش بنیان در سال قبل گفت: شمار شرکت های دانش بنیان در پایان سال قبل به ۱۲۰ شرکت رسید و تعداد محصولات نیز به ۶۶۰ محصول ارتقا یافته است.

خیریان پور معافیت مالیاتی و گمرکی و بیمه ای را از جمله مزیت های شرکت های دانش بنیان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر هشت مرکز رشد و شمار زیادی خانه خلاق دراستان ایجاد شده است و سعی کردیم میز خلاق را در روستاها گسترش دهیم.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید محصولات شیلاتی در استان ۹هزار تن است و می توان با دانش بنیان کردن آن را به ۱۲۰ هزار تن ارتقا داد.

وی با عنوان این که مازندران ظرفیت تولید و صادرات دو هزار تن خاویار را دارد، گفت: باید از این ظرفیت بهره برد.

اخبار مرتبط

رئیس مرکز آمار ایران برکنار شد | رئیس جدید کیست؟

میلاد جانه

متقاضیان دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری بخوانند/ جزییات و نحوه ثبت نام

میلاد جانه

تاثیر مثبت کنترل نقدینگی بر تورم کاملا محسوس است/ امیدواری به سیاست‌های بانک مرکزی

میلاد جانه

لغو پروازهای حج عمره تا ۱۷ دی‌ماه

میلاد جانه

فوری / حراج طلا در مرکز مبادله آغاز شد +جزییات

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 2 مرداد 1402/ قیمت کدام خودروها کاهش یافت؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید