سرآمد اخبار
ایران و عراق
اخبار داغاقتصادسیاست

تکلیف پراخت بدهی عراق به ایران مشخص شد

رئیس بانک مرکزی عراق گفت که برخی پیشنهادها برای تجارت با ایران و سازوکار پرداخت به این کشور، و اقدامات مشخصی میان دولت عراق، ایران و امریکا درخصوص پرداخت حقوق ایران برای صادرات گاز به عراق وجود دارد.

علی العلاق، رئیس بانک مرکزی عراق گفت که اقداماتی برای ثبات بازار ارز اتخاذ شده است. وی ادامه داد که بانک مرکزی عراق به تامین دلار با قیمت رسمی ادامه می دهد.

العلاق تاکید کرد که نشانه یا اشاره ای از سوی امریکا برای درج بانک های جدیدی در عراق در فهرست تحریم ها وجود ندارد و بانک مرکزی مساله تحریم برخی بانک ها را دنبال و آن را بازبینی خواهد کرد.

وی از برخی پیشنهادها برای تجارت با ایران و سازوکار پرداخت به ایران و تلاش برای تامین مبالغ به دینار و تهیه کارت های ویژه این مساله خبر داد.

رئیس بانک مرکزی عراق توضیح داد که اقدامات مشخصی میان دولت عراق و ایران و امریکا درخصوص پرداخت حقوق ایران برای صادرات گاز به عراق وجود دارد.

بدهی خارجی عراق چقدر است؟

وی اشاره کرد که تجربه پرداخت الکترونیک موفق بوده و عراق در تلاش برای اقدامی مهم است که آن انجام معامله ها از طریق پرداخت با تلفن همراه است یعنی هر شخص بتواند با یک کد مخصوص و اسکن آن با تلفن همراه، مبالغ را پرداخت کند.

العلاق تصریح کرد که بدهی داخلی عراق حدود 65 تریلیون دینار است که 46 تریلیون آن به بانک مرکزی و بقیه آن به بانک های دولتی مربوط است که به صورت تدریجی پرداخت می شود.

وی افزود که بدهی خارجی آن حدود 20 میلیارد دلار است در حالی که ذخایر عراق به بیش از 113 میلیارد دلار می رسد.

منبع: تجارت نیوز

اخبار مرتبط

مرتضی افقه: لایحه بودجه به همین شکل تصویب شود سال سختی پیش‌روی مردم خواهد بود

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۹ آذر ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

فرزین: سیاست تثبیت تداوم دارد/ پرداخت وام ازدواج و فرزند به همه متقاضیان بزودی

نظارت بر بازار کالاهای اساسی افزایش می‌یابد

میلاد جانه

صنایع کوچک و متوسط ۴۳ درصد از اشتغال کشور را به خود اختصاص دادند

میلاد جانه

خاندوزی: سهم سپرده قرض‌الحسنه از نقدینگی در پایان شهریور امسال افزایش یافت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید