سرآمد اخبار
خاندوزی
اخبار داغاقتصاد

وزیر اقتصاد: چشم انداز بازار سرمایه امید بخش است | دستور رئیس جمهور برای حمایت از صنایع بورسی

خاندوزی، وزیر اقتصاد از دستور ویژه رئیس جمهور برای حمایت از صنایع بورسی خبر داد و گفت: براین اساس مقرر شد دستگاه‌ها از هرگونه تصمیم که باعث افزایش قیمت نهاده‌های تولید می‌شود، خودداری کنند.

به گزارش بازار، احسان خاندوزی در خصوص جلسه برگزار شده با رئیس جمهور در رابطه با بازار سرمایه اظهار کرد: نگرانی‌هایی که در ایام اخیر بین فعالان بازار سرمایه، سهامداران و سرمایه گذاران، پیرامون سیاست‌هایی از قانون بودجه ۱۴۰۲ و یا تصمیمات دستگاه‌های اجرایی مطرح بود و موجب افزایش قیمت سوخت، خوراک، برق و سایر نهادهای تولیدی شد، با رئیس جمهور در یک جلسه به صورت تفصیلی مطرح شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: رئیس جمهور تاکید بر لزوم احیای اعتماد نسبت به سرمایه گذاری در کشور داشتند؛ بنابراین دستورات لازم صادر شد و معاون اول رئیس جمهور، از وزرای نفت، ‌ نیرو و سایر وزارتخانه‌های مرتبط خواستند، از هر گونه سیاستی که در ایام آتی منجر به بی اعتمادی و افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و صنایع بزرگ کشور می‌شود، بپرهیزند.

خاندوزی همچنین در خصوص چشم انداز بازار سرمایه گفت: با توجه به دستور معاون اول رئیس جمهور، چشم انداز بازار سرمایه، امید بخش خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: برآورد کارشناسان این است که تا پایان سال ۱۴۰۲، فقط صنایع تولیدی بازار سرمایه کشور، حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سود خالص تولید خواهند کرد که عدد قابل توجهی در این زمینه به شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

قیمت هفتگی طلا کاهش یافت

میلاد جانه

خاندوزی: امسال بدون دریافت تنخواه از بانک مرکزی سال را پایان دادیم

میلاد جانه

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی است

میزان پرشدگی سدهای کشور به ۵۸ درصد رسید

میلاد جانه

هفت دهک ایران فقیر هستند/ انتظارات تورمی در ایران بالاست

میلاد جانه

فردا ۸ اسفند ماه؛ دهمین حراج حضوری شمش طلا در مرکز مبادله برگزار خواهد شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید