سرآمد اخبار
صنعت ساختمان
اقتصاد

هدر رفت انرژی در صنعت ساختمان به ۱۰۰ میلیارد دلار می رسد

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار در طول سال به دلیل عدم رعایت مصرف انرژی در صنعت ساختمان و حمل و نقل هدر رفت می رود.

کریمی آنچه در نشست خبری امروز گفت: یکی از مشکلات در حوزه ساخت وساز آن است که  با وجود تمام پیشرفت ها در حوزه مسکن هنوز  صرفه جویی در  انرژی و صنعتی سازی ساختمان ها حاصل نشده است .

به گفته  رئیس سازمان  نظام مهندسی ساختمان استان تهران،   این موضوع هنوز با ورود  صنعت ساختمان به حوزه  فناوری  و استفاده از فناورهای روز دنیا اجرایی نشده و بسیاری از  فرآیندهای ساختمان سازی به روش های مختلف اجرایی می شود.

 او می گوید: ۱۰۰ میلیارد دلار هدررفت انرژی در صنعت حمل ونقل و صنعت ساختمان  داریم که بخشی از این هدر رفت انرژی به حوزه  مهندسان،  سازندگان  و طراحان مربوط می شود‌.

کریمی آنچه گفت:  برگزاری کارگاه ها و استفاده از تکنولوژی روز  خود زمینه ساز صرفه جویی در مصرف انرژی در حوزه ساختمان می شود.

او گفت: رویکرد اجرایی سازمان نظام مهندسی تدوین اطلاعیه و برق و مکانیک بوده مبحث ۲۲ در حال  پیگیری است می کند.

 این مقام مسئول گفت: صدور کار پایان ساختمان منوط به شناسنامه فنی و ملکی و تعداد زیادی از شهرستان ها رعایت نمی کنند، زمانیکه مالک ساختمان  پروانه مجری ذی صلاح دفترچه یا توجه به پیشرفت پر می‌کند ساختمان دارای دفترچه اطلاعات می شود که باید توسط  سازنده پر شود.

 رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  گفت: سالانه براساس خدمات فنی و مهندسی هزینه ها ساخت و ساز افزایش می یابد

 او افزود: انجمن انبوه سازان اعلام کرده است هزینه های ساخت وساز  که توسط آنها  انجام می شود، از متری ۱۲ میلیون تومان آغاز می شود.

اخبار مرتبط

توزیع برنج خارجی آغاز شد |جدیدترین قیمت برنج ایرانی و خارجی در بازار

میلاد جانه

تورم مصالح ساختمانی در تابستان ۱۴۰۲ / ساخت و ساز افزایش یافت؟

میلاد جانه

رشد ۴۰ درصدی ترانزیت در ۱۰ ماه امسال

میلاد جانه

چین، بزرگترین صادرکننده خودرو در دنیا شد

میلاد جانه

همسر «نانسی پلوسی» به حبس محکوم شد

میلاد جانه

در فضای بسته اقتصاد ایران، تعطیلی پنجشنبه موضوعی فرعی است/ اقتصاد ایران درگیر ذی‌نفعان شده است

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید