سرآمد اخبار
نان
اخبار داغاقتصاد

اصلاح قیمت نان در 13 استان/ این هفته درباره تهران تصمیم‌گیری می‌شود

منابع رسمی از اصلاح قیمت نان در 13 استان کشور خبر داده‌اند. نرخ سنگک در استان گلستان به 9000 تومان هم رسیده است. رئیس اتحادیه نان تهران اعلام کرد که احتمالاً این هفته قیمت نان در پایتخت هم مشخص شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از واگذاری تعیین قیمت نان به استانداران، تا کنون استانداران 13 استان کشور تصمیم گرفتند که قیمت نان را افزایش دهند. این خبری است که صداوسیما در روزهای تعطیلی آخر هفته گذشته منتشر کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم به ایلنا گفته است: «از این پس قیمت نان سنگک با وزن ۶۰۰ گرم هر عدد 9000 تومان، بربری با وزن ۵۰۰ گرم هر عدد 7500 تومان و تافتون با وزن ۲۰۰ گرم هر عدد 4000 تومان خواهد بود.».

محمد سلیمانی، رئیس اتحادیه نان سنگکی، در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره افزایش قیمت نان در تعطیلات اخیر گفت: با توجه به اینکه تصمیم‌گیری در خصوص افزایش قیمت نان در حوزه اختیارات کارگروه استانی است، استانداران ۱۳ استان تصمیم گرفتند که از روز گذشته قیمت نان را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: میزان افزایش قیمت در هر استان متفاوت بوده، اما در تهران هنوز تصمیم‌گیری نشده است. امیدواریم در هفته جاری در این خصوص یک تصمیم‌گیری صورت گیرد. زیرا فشار زیادی به نانوا وارد می‌شود.

سلیمانی افزود: از سوی دیگر نبود قیمت مشخص باعث افزایش درگیری بین نانوا و مردم می‌شود و از آن طرف تعزیرات نیز بر اساس قیمت دو سال پیش بازرسی‌های خود را انجام می‌دهد.

این عدم تعیین تکلیف قیمت نان در حالی است که در کلان‌شهر تهران هر روز گزارش‌هایی در خصوص گران‌فروشی یا تخلف نانوایی‌ها گزارش می‌شود.

در سوی دیگر ماجرا، رشد دو تا سه برابری قیمت بسیاری از اقلام در دو سال اخیر باعث شده که فروش نان به قیمت قبل برای نانوا صرفه اقتصادی نداشته باشد. در این بین آن‌ها به علت حساسیت شغلی مجوز تعطیلی هم ندارند.

در حالی که میلیارد‌ها تومان صرف هوشمند‌سازی یارانه نان شد و این طرح نانوایی‌ها را ملزم به نصب دستگاه پرداخت مخصوص کرد، اما امروز تعدادی از نانوایی‌های تهران دستگاه‌های کارتخوان مربوط به اصناف دیگر را نصب کرده‌اند تا بدین ترتیب بتوانند قیمت‌های دو سال پیش را دور بزنند.

اخبار مرتبط

پوتین: روسیه علیه هیچ‌کس در بازارهای انرژی عمل نمی‌کند

میلاد جانه

بهادری جهرمی: منابع مالی آزادشده ایران با برجام هم آزاد نمی‌شد

میلاد جانه

فرزین: نوسانات ارزی گذراست؛ براساس واقعیت‌ها تصمیم بگیرید

میلاد جانه

هواپیماهای ترکیه و امارات تغییر مسیر دادند

میلاد جانه

فروش فوق‌العاده ایران خودرو از امروز آغاز شد

میلاد جانه

کوییک افت قیمت دیروز را جبران کرد | کاهش ۵ میلیون تومان سمند سورن پلاس

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید