سرآمد اخبار
خاندوزی
اخبار داغاقتصاد

سود سهام عدالت پس از تکمیل صورت‌های مالی واریز می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود سهام عدالت، بسته به تکمیل این صورت‌هاست.

سید احسان خاندوزی در حاشیه مراسم رونمایی از نظام جدید ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود درباره پرداخت سود سهام عدالت گفت: صورت‌های مالی ۱۴۰۱ شرکت‌ها به تازگی آماده شده و پرداخت سود بسته به تکمیل این صورت‌هاست.

او افزود: در صورت تاخیر در ارایه صورت‌های مالی، پرداخت سود سهام عدالت دو مرحله‌ای خواهد بود.

خاندوزی گفت: یکی از دلایل پرداخت دو مرحله‌ای سهام عدالت در سال گذشته به هلدینگ خلیج فارس بازمی‌گردد که صورت مالی و سود خود را با تاخیر اعلام کرد.

دارایی نامشهود شرکت‌ها باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی نزد بانک‌ها و بورس باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ارزشگذاری دارایی نامشهود اقدام مثبتی است و این دارایی باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک‌ها و بورس شود.

خاندوزی گفت: وزارت اقتصاد مسئولیتی در ارایه خدمات و کالا یا کنترل بازار ندارد و در مقابل باید زیرساخت رشد و توسعه و تامین مالی را فراهم کند.

او افزود: در این راستا دستورالعمل ارزشگذاری دارایی نامشهود تهیه شد و این اقدام یکی از گام‌هایی بود که به دنبال برداشتن آن بودیم تا بخش مهمی از سرمایه‌ها از سوی نظام رسمی کشور پذیرفته شود.

وزیر اقتصاد گفت: یکی از مباحث مهم برای فعالان اقتصادی این است که در گزارشگری مالی، میزان دارایی و سرمایه‌های نامشهود شناسایی شود و نحوه ارزشگذاری این دارایی‌ها خلائی بود که باید برطرف می‌شد و این ارزشگذاری باید تکیه‌گاهی برای ارزشیابی شرکت‌ها نزد بانک و بورس باشد.

خاندوزی گفت: آنچه برای شرکت‌ها اهمیت دارد و جای خالی آن احساس می‌شود این است که دارایی نامشهود شرکت‌ها چگونه تشخیص و ارزش‌گذاری می‌شود. افراد متخصص در برخی شرکت‌ها، مشتریان وسیع خود یک ارزش اقتصادی برای برخی شرکت‌ها است. ایده‌ها، اختراعات و سایر انواع دارایی‌ها نیز جزو مواردی بود که به عنوان دارایی اقتصادی شناسایی نمی‌شد.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: ارزشگذاری دارایی نامشهود امروز از این جهت اهمیت دارد که این باب گشوده شد تا بتوانیم از ثمرات ارزشگذاری دارایی‌های نامشهود استفاده کنیم. تلاش ما این است تا شرکت‌ها بتوانند دارایی‌های خود را نقدپذیر و واقعی کنند.

او گفت: برخی شرکت‌ها به آستانه ورشکستگی رسیدند چراکه سیاست‌گذار دارایی‌های آن‌ها را به رسمیت نشناخته است. امیدوار هستیم ثمرات این پایه‌گذاری جدید را در صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ شرکت‌ها و تاثیر تسهیلات دریافتی آن‌ها ببینیم.

اخبار مرتبط

بورس بر مدار صعود | افزایش ۳۹ ‌هزار و ۳۸۴ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

زمان آغاز فروش چکی یک محصول ایران خودرو اعلام شد |جزییات و شرایط فروش

میلاد جانه

مذاکره هند با ایران برای ازسرگیری واردات نفت

میلاد جانه

افزایش ۴۰۰ هزار تنی تولید تخم مرغ ظرف سه سال گذشته

میلاد جانه

دو سناریو رشد اقتصادی در سال ۱۴۰۳/ اقتصاد ایران وارد فاز منفی رشد اقتصادی شده است؟

میلاد جانه

سفارش ساخت ۱ میلیارد دلار کشتی اقیانوس‌ پیما برای توسعه دریانوردی ایران

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید