سرآمد اخبار
طلا
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت طلا و سکه، امروز 25 مرداد 1402 / بازگشت سکه امامی به کانال 28 میلیون تومانی

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی دارد البته سکه بهار آزادی از این روند کلی پیروی نکرده است. اکنون بازار دلار روندی نزولی دارد و طلای جهانی صعودی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، چهارشنبه 25 مرداد، قیمت طلا و سکه روند افزایشی دارد. هر چند نوسان در قیمت سکه امامی بیشتر است؛ این نوع سکه به کانال 28 میلیون تومانی بازگشته و به روند افزایشی خود هم ادامه داده است اما قیمت سکه بهار آزادی روند کاهشی دارد. امروز قیمت دلار هم در این لحظه کاهشی است اما قیمت طلای جهانی اندکی افزایش را تجربه کرده.

در بازار داخلی، نرخ طلا در لحظه تنظیم این خبر اندکی افزایش داشته و به دو میلیون و 325 هزار و 700 تومان رسیده است؛ حدود چهار هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر اندکی صعودی و 28 میلیون و 181 هزار تومان است؛ حدود 247 هزار تومان بیشتر از دیروز. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی 12 هزار تومان کاهش را تجربه کرده و به حدود 25 میلیون و 193 هزار تومان رسیده است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 171 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به پنج میلیون و 979 هزار تومان رسیده. البته دیروز حباب سکه در ساعاتی از روز بالای شش میلیون تومان بود که به تدریج کاهشی شد.

حباب سکه بهار آزادی نیز امروز 68 هزار تومان افزایش را تجربه کرده و به سه میلیون و 124 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در پنجمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 100 هزار تومان معامله می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر، 100 هزار تومان کمتر از دیروز است. حباب نیم‌سکه اما با 14 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، روی چهار میلیون و 53 هزار تومان ایستاده است.

امروز ربع سکه، با نرخ 10 میلیون و 100 هزار تومان داد و ستد می‌شود که تا لحظه تنظیم این خبر 100 تومان از روز گذشته کمتر است. حباب آن اما نسبت به روز گذشته 12 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 579 هزار تومان قرار گرفته است.

سکه گرمی نیز 50 هزار تومان افزایش را تجربه، با قیمت شش میلیون و 150 هزار تومان معامله می‌شود. حباب این سکه نیز 56 هزار تومان افزایش داشته و به سه میلیون و 432 هزار تومان رسیده است.

افزایش قیمت انس

امروز قیمت جهانی طلا صعودی است. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی که این روزها در باز زمانی یک ماهه روندی کاهشی داشته است، حالا هم در 30 روز گذشته حدود 3.81 درصد افت قیمت داشته است.

اما امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,907.05 دلار رسیده، این به معنای افزایش حدود 0.26 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

نوسان در بازار دلار و قیمت طلا و سکه

قیمت دلار دیروز تقریبا ثابت بود و تنها اندکی کاهش را تجربه کرد. امروز اما روندی نوسان داشت و در آغاز معاملات صعودی بود و در ادامه نزولی شد.

در این میان، قیمت طلا اندکی افزایشی بوده و سکه امامی جهش بیشتری را تجربه کرده است. سکه بهار آزادی اما تا این بحظه نزولی است. این سردر گمی در بازار احتمالا تحت تاثیر نوسانات دلار است هر چند انس هم این روزها اندکی نوسانی است.

قیمت دلار امروز در حال بازی در کف کانال 49 هزار تومانی است. بازیگران افزایشی و کاهشی در نبرد با یکدیگر، ساعتی دلار را صعودی می‌کنند و ساعتی دیگر نزولی. کارشناسان اما بر این باورند که دلار برای تعیین روند، منتظر خبرهای تعیین‌کننده سیاسی است که پیامدهای عملیاتی آن در اقتصاد هویدا باشد.

با این حال اما در این شرایط به نظر می‌رسد دلار توان رشد بیشتر را نداشته باشد چراکه فعلا، بازوی سرکوب بازارساز همچنان پرقدرت است. این در حالی است که کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند از نیمه دوم سال به بعد، دست بازارساز برای تزریق غیرمستقیم دلار به بازار خالی خواهد شد و همزمان تورم نیز روی دیگر خود را نشان خواهد داد که موجب جهش فنر دلار می‌شود.

در این میان بازیگران بازار طلا نیز ظاهرا تلاش می‌کنند روند افزایشی را حفظ کنند. دیروز سکه امامی به کانال 27 میلیون تومانی رفته بود اما دوباره به کانال بالاتر برگشت.

طلا هم این روزها اندکی روند افزایشی دارد. در نهایت روند بازار دلار  و شرایط تورم، قیمت طلا و سکه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

بورس تغییر مسیر داد

میلاد جانه

فرزین خبر داد: ابلاغ آیین‌نامه پرداخت تسهیلات کارمندان بانک‌های خصوصی

میلاد جانه

قیمت کله پاچه نجومی شد | جدیدترین قیمت ها را ببینید

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 30 شهریور 1402/ افت دوباره قیمت‌ها در بازار

میلاد جانه

بانک مرکزی: ۹ بانک به دلیل خلق نقدینگی جریمه شدند

میلاد جانه

ارزش لاشه خودروهای فرسوده اعلام شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید