سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

قیمت خودرو امروز 29 مرداد 1402/ افت جزیی نرخ محصولات داخلی

قیمت خودرو، امروز، 29 مرداد 1402، کار خود را به شکلی آغاز کرد که افت قیمت‌ها را در اغلب محصولات محسوس است. البته این افت در بازار داخلی‌ها به نسبت بیشتر مشاهده می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، یکشنبه، 29 مرداد 1402 از آغاز روند معاملات، کاهشی گزارش می‌شود. این کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی به نسبت بیشتر از خودروهای مونتاژی است.

عمده دلیل افت قیمتی در وضعیت فعلی، می‌تواند واردات قطره‌چکانی خودرو در کنار ثبات نسبی نرخ دلار باشد. طوری‌که قیمت‌ها توان افزایش را نداشته و از طرفی، به دلیل انتشار پیوسته اخبار واردات و تغییر نیافتن نرخ دلار، توان ثبات را نیز از دست می‌دهد و رو به کاهش می‌گذارد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز افت محسوسی را تجربه کرده است.

قیمت خودروهای داخلی

امروز در بازار داخلی‌ها، قیمت اغلب محصولات کاهشی گزارش می‌شود که البته این افت قیمتی جزئی است.

کوئیک دنده‌ای S که معمولاً از هفته گذشته، با افت و خیز یکی دو میلیون تومانی همراه است؛ امروز نیز با حدود یک میلیون تومان کاهش به قیمت 347 میلیون تومان رسید. بنابراین می‌توان گفت که این هاچ‌بک اقتصادی سایپا از هفته گذشته در ثبات قیمتی قرار دارد و تغییر چشم‌گیری تجربه نکرده است.

شاهین G سایپا نیز دقیقاً همانند خودروی کوئیک، با افت یک میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به قیمت 572 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از سدان‌های محبوب بازار به شمار می‌رود که با حدود سه میلیون تومان کاهش قیمت، روی کانال 620 میلیون تومانی ثابت شد.

رانا پلاس شرکت ایران خودرو که روی پلتفرم پژو 206 طراحی و تولید شده است، از ابتدای روز رکورددار کاهش قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی بود. به طوری که با افت پنج میلیون تومانی، به نرخ 490 میلیون تومان رسیده است.

قیمت خودروهای مونتاژی

در بازار مونتاژی‌ها، قیمت خودرو کاهش‌های محسوسی تجربه کرد اما تعداد محصولاتی که افت و خیز قیمتی داشتند، به نسبت داخلی‌های بازار کمتر بود.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری که جزو ارزان‌ترین محصولات مونتاژی بازار به شمار می‌رود، با حدود پنج میلیون تومان افت قیمتی که تجربه کرد، با نرخ 730 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

بسترن B30 با مدل 1400 که از سدان‌های توقف تولید خورده بهمن موتور محسوب می‌شود، برخلاف هفته‌های گذشته حدود 50 میلیون تومان افزایش قیمت را تنها در یک روز تجربه کرده است.

به این ترتیب این سدان چینی با قیمت یک میلیارد و 150 میلیون تومان معامله می‌شود که به نوعی تنها خودروی روز بوده که افزایش قیمت دارد.

هایما S5 اتوماتیک 6 سرعته یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی ایران خودرو بوده که همانند X22 مدیران خودرو، پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده است. با احتساب این افت قیمت، کراس‌اوور مونتاژی ایران خودرو به قیمت یک میلیارد و 225 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره که از کراس‌اوورهای مونتاژی گروه بهمن است، رکورددار افت قیمتی در بازار خودروهای مونتاژی بوده و با افت 20 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته، به کانال یک میلیارد و 590 میلیون تومان سقوط کرد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

به دلیل افت قیمت خودرو که امروز اغلب محصولات بازار شاهد آن بود و همچنین ثبات نسبی نرخ دلار در بازار آزاد، احتمالاً روند روزهای آینده خودرو با ثبات یا افزایش جزئی همراه باشد که افت قیمتی امروز را جبران کند.

البته این افت و خیزهایی که قیمت خودرو تجربه می‌کند، معمولاً در بازه 10 میلیون تومان درحال نوسان بوده و احتمال افزایش و کاهش بیشتر، پایین است.

اخبار مرتبط

توضیحات سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره واردات بنزین به کشور

میلاد جانه

اقدامات جدید بانک مرکزی در استفاده از ابزار‌های سیاست پولی به‌زودی ابلاغ می‌شود

میلاد جانه

ارزش طلا در بازارهای جهانی کاهش یافت

میلاد جانه

فوری/ میزان افزایش قیمت خودرو اعلام شد

میلاد جانه

افزایش تولید لوازم‌ خانگی داخلی در کشور از سال آینده

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: دهه ۹۰، دهه‌ای از دست رفته در اقتصاد ایران است | کاهش ۴.۴ درصدی نرخ بیکاری

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید