سرآمد اخبار
تورم
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

نرخ تورم مردادماه اعلام شد

گزارش جدید مرکز آمار ایران حاکی است، نرخ تورم در مردادماه سال جاری به ۴۶.۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش شاخص قیمت مصرف کننده در مرداد ماه 1402 که توسط مرکز آمار ایران تهیه شده، حاکی است، نرخ تورم سالانه در مرداد ماه به 46.7 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که تورم 12 ماهه منتهی به تیر ماه 47.5 درصد بود.

بر اساس این گزارش تورم ماهانه در مرداد ماه سال جاری هم 2.4 درصد اعلام شده است. تورم ماهیانه در تیر ماه 2 درصد اعلام شده بود.

بررسی گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد؛ تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه 39.8 درصد بوده که نسبت به تورم نقطه به نقطه تیر ماه با رقم 39.4 درصد،0.4 درصد افزایش یافته است.(تسنیم)

ایران پنجمین کشور در جدول تورم مواد غذایی

با وجود اینکه مرکز آمار ایران، روند نرخ تورم در کشور را کاهنده می‌داند، این به معنای کاهش قیمت‌ها نیست. به ویژه نرخ برخی کالاهای اساسی در ماه‌های اخیر افزایش قیمت قابل توجهی داشته‌اند.

تازه‌ترین گزارش بانک جهانی درباره امنیت غذایی نیز نشان می‌دهد که ایران در رده پنجم جدول تورم مواد غذایی در جهان قرار دارد.

آنگونه که فرارو گزارش داده، بانک جهانی در توییتی جدول ۱۰ کشور جهان با بالاترین میزان تورم را منتشر کرده است. در این جدول ونزوئلا با نرخ تورم ۴۷۱ درصد در رده اول و ایران با تورم ۷۸ در رتبه پنجم جدول رده‌بندی تورم قیمت مواد غذایی در جهان قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

شرایط خرید خودرو در بورس کالا ابلاغ شد

میلاد جانه

فروش ۲ خودروی داخلی امروز به اتمام می رسد

میلاد جانه

کمبود ناوگان مسافربری در کشور

میلاد جانه

افزایش بیش از هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

جدیدترین قیمت انواع طلا و سکه در بازار |هر گرم طلای ۱۸ عیار چند شد؟

میلاد جانه

بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید