سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصاد

این خودروها ۵۰ میلیون تومان ارزان شدند

قیمت خودرو امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ با پیروی از روند هفته گذشته، در اغلب محصولات با افت همراه بود. البته ثبات و افزایش قیمت نیز در برخی محصولات به چشم می‌خورد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز ۱۲ شهریور ۱۴۰۲، پس از استراحت دو روزه به دلیل تعطیلات آخر هفته، از آغاز روند معاملات امروز، با تغییر همراه بود.

تعداد محصولاتی که افت قیمتی داشتند به نسبت بیشتر بوده و به اصطلاح دیگر، تعداد فروشندگان بازار بیشتر از خریداران آن است.

قیمت خودروهای فرسوده از چند روز گذشته در اثر انتشار یک خبر کذب، دچار افزایش وحشتناکی شد. انتظار می‌رفت که اثر این افزایش قیمت در خودروهای صفر کیلومتر نیز دیده شود؛ اما با آغاز دوباره روند معاملات، می‌توان مشاهده کرد که نه‌تنها افزایش آن‌چنانی در بازار به چشم نمی‌خورد، بلکه شدت افت قیمت در برخی از خودروها بیشتر نیز شده است.

قیمت خودروهای داخلی نسبت به سایر بازار، از تغییرات کمی برخوردار است.

شاهین G که گران‌ترین خودروی تولیدی شرکت سایپا به شمار می‌رود، با افت تنها یک میلیون تومان، به نرخ ۵۶۴ میلیون تومان رسید.

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با مدل ۱۴۰۱ از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت ایران خودرو بود که سال گذشته توقف تولید خورد. این خودرو نسبت به روز گذشته حدود پنج میلیون تومان کاهش دارد و در کانال ۴۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷i دنده دستی که رکورددار افت قیمت از آغاز امروز است، حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و به نرخ ۶۰۳ میلیون تومان رسید.

دنا پلاس ۶ دنده توربوشارژ، تنها خودروی داخلی بازار به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته حدود یک میلیون تومان گران‌تر شده و با قیمت ۷۲۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌ها، تغییرات بیشتری دارد.

بسترن B۳۰ با مدل ۱۴۰۰ که از دو سال گذشته توسط گروه بهمن توقف تولید خورد، امروز با یک افت ۵۰ میلیون تومانی دیگر، همه را متعجب کرد. به این ترتیب سدان تولیدی بهمن از آغاز معاملات امروز به نرخ یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

چری تیگو ۷IE از کراس‌اوورهای تولید مدیران خودرو بوده که حدود ۲۰ میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو پنج نفره یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور محسوب می‌شود که با افت ۲۰ میلیونی، به نرخ یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.

کراس‌اوور T۵ شرکت فردا موتورز نیز با کاهش چشم‌گیر ۵۰ میلیون تومانی در یک روز، وارد کانال یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان شد.

افت قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار | این خودروها ۵۰ میلیون تومان ارزان شدند ؛ جدول قیمت ها

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

باتوجه به اینکه نرخ ارز در زیر کانال ۵۰ هزار تومان در حال نوسان بوده و از روز گذشته اخباری مبنی‌بر تحویل تعداد دیگری از چانگان‌های وارداتی توسط شرکت سایپا به گوش می‌رسد، احتمال دارد که قیمت خودروها، بیش از این نیز ریزش داشته باشد یا حداقل در همان نرخ‌های خود، ثابت بمانند.

اخبار مرتبط

قیمت خودرو ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳/ کدام خودرو ۵۵ میلیون تومان گران شد؟

میلاد جانه

افزایش نزدیک ۲۵ درصدی وزن صادرات در بهار ۱۴۰۲

میلاد جانه

تن ماهی از سبد خرید مردم حذف شد | تعطیلی برخی کارخانه‌ها و برندهای تولید تن ماهی

میلاد جانه

تعرفه واردات خودروهای سواری اعلام شد

میلاد جانه

رشد ۱۴۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالاها در بندر شهید بهشتی

میلاد جانه

وزارت اقتصاد:‌ تغییری در سیاست ایران نسبت به FATF ایجاد نشده است

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید