سرآمد اخبار
وزیر صمت
اقتصاد

وزیر صمت: تامین مالی از محل منابع دولتی تورم‌زا است

علی‌آبادی با بیان اینکه تامین مالی از محل منابع دولتی تورم‌زا است، گفت: باید از سرمایه‌های کلان صنعت خود را نوسازی کنیم.

عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازید از شرکت صنایع سنگستان شهرستان محلات در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: ‌واضح است تکنولوژی روبه توسعه و رو به تحول است، اما مطلب مهم این است که منابع و معادن بسیار خوبی داریم و افراد با علاقه و انگیزه داریم، اما باید نو و متحول شویم.

وی افزود: مسیر نو شدن و متحول شدم دو مسیر است یک مسیر ارتباط با خارجی‌ها است و مسیر مهم دیگر ارتباط با داخل است‌، تحقیق و توسعه و نوآوری از طریق تفکر و پژوهش حاصل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: تقاضای بنده این است صنعت و تولید ارتباط خود را با دانشگاه تقویت کند و روابط خود را با نظام پژوهشی گسترش دهد، این ارتباط اگر یک ارتباط جهت‌دار و حساب شده باشد من به شما اطمینان می‌دهم زودتر از خارجی‌ها به نتیجه برسیم.

علی‌آبادی عنوان کرد: به عنوان فردی که یک مسیر را رفتم و بارها این مسیر را تجربه کردم می‌گویم این مسیر نزدیک‌تری است، مسیر؛ مسیر روی پای خود ایستادن است، اینجاست که‌ نوآوری محقق می‌شود و نوآوری اگر شکل گرفت بهتر از خارج خواهیم بود، اما معتقدم ارتباط با آنها خوب است و نباید قطع شود.

وی ادامه داد: از مردم دعوت می‌کنم در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند و کاری که شما می‌‌کنید این است که این فرصت را به مردم بدهید تا آنها در این این سرمایه‌گذاری مشارکت داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تامین مالی از محل منابع دولتی فقط و فقط تورم‌زا است و نیاز است منابع خرد مردم را تجمیع کرد و از سرمایه‌های خرد سرمایه کلان درست کنیم و از سرمایه‌های کلان صنعت خود را نوسازی کنیم.

اخبار مرتبط

وزیر صمت: برای خرید خودرو عجله نکنید؛ شرایط رو به بهبود است

میلاد جانه

کمبودی در عرضه شکر نداریم

میلاد جانه

خروج بازار طلا و سکه از شوک /قیمت‌ها ریزش کرد

میلاد جانه

تولید نفت ایران به ۳.۲ میلیون بشکه در روز رسید

میلاد جانه

رکورد مصرف برق کشور در مرز ۷۲ هزار مگاوات/ لزوم صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در بخش خانگی

میلاد جانه

پیش‌بینی مهم یک اقتصاددان درباره نرخ ارز در سال ۱۴۰۳/ شقاقی: قیمت دلار احتمالا به این عدد می‌رسد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید