سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصاد

پایان بورس امروز 14 شهریور 1402 / شاخص‌های بازار سهام همچنان در مدار صعودی

بررسی روند معاملات امروز بورس نشان می‌دهد، بازار امروز نیز تحت تاثیر اخبار حذف ارز نیمایی بسته شد و روزگار خوش پتروشیمی‌ها، اوضاع و احوال کلیت بازار را خوب کرد. به طوری که شاخص‌های بورسی در روز جاری توانستند بر ارتفاع خود بیفزایند و پرتفوی اهالی سرمایه را سبز کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود گام برداشت.

به طوری که در پایان بورس امروز شاخص کل، با رشد 14 هزار و 840 واحدی که معادل 0.69 درصد این شاخص است روبه‌رو شد.

بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 150 هزار واحدی ایستاد.

شاخص هم‌وزن نیز با فرمان شاخص کل حرکت کرد. به این ترتیب نماگر شرکت‌های کوچک و متوسط بازار نیز توانست به ارتفاع خود بیفزاید و با رشد 0.77 درصدی به سطح 726 هزار و 462 واحدی برسد.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 11 میلیارد و 100 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را هفت هزار و 176 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 78 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم شپنا، خودرو و تکاردان بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، شستا و خودرو به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

ولملت با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، غبشهر نیز با افت 5.28 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های شاوان، سیلام و هجرت تعلق گرفت. همچنین سهم‌های شاوان، بنیرو و فارس نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای شپنا، وتجارت و شبریز خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های خکاوه، ولراز و وسدید رقم خورد. همچنین ثفارس در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد ساوه بود.

اخبار مرتبط

دلایل صعود بورس/ بازار سرمایه همچنان ارزان‌ترین بازار

بورس بر لب مرز! | کاهش ۲۱ هزار و ۷۲۴ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

در آغاز معاملات بازار سرمایه‎‎‎؛ رشد ۸۲۰ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

تثبیت شاخص کل بالای محدوده حمایتی / رشد ۹ هزار واحدی شاخص کل!

میلاد جانه

افت اندک شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

میلاد جانه

رنگ غالب سبز در تابلو معاملات بورس / اخابر صدرنشین شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید