سرآمد اخبار
هواشناسی
اجتماعی

هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی در دو روز آینده

سازمان هواشناسی نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی طی دو روز آینده در ۳ استان شمالی هشدار داد و اعلام‌کرد: مسافران از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط گردوخاک فردا (سه شنبه) شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و روز چهارشنبه نیمه شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی را در بر می‌گیرد.

هواشناسی تا زمان فعالیت این سامانه نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، صاعقه، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلوهای تبلیغاتی، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل‌و نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

توصیه می‌شود در زمان فعالیت سامانه از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی دوری شود.​

اخبار مرتبط

خشکسالی برفی شدید در مناطق کوهستانی کشور

میلاد جانه

ورود سامانه بارشی به کشور؛ آغاز بارندگی از امروز در این استان‌ها

میلاد جانه

ماجرای تفاوت بارش برف در مرز ایران و ترکیه

میلاد جانه

هشدار قرمز هواشناسی به 10 استان؛ باران و باد شدید در راه است

میلاد جانه

هوا دوباره بارانی می‌شود / دمای یک شهر منفی ۹ درجه شد!

میلاد جانه

جوی آرام در کشور طی دو روز آینده

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید