سرآمد اخبار
صادرات
اخبار داغاقتصاد

سهم کالای ایران در بازار عراق ۱۴ درصد است

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: در واقع سهم ما در بازار عراق حدود ۱۴ درصد است به طوری که این سهم تا ۲۰ درصد قابل افزایش است.

عباسپور عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت:صادرات مستقیم کالا از ایران به کشور عراق در ۲۰ سال گذشته مورد توجه بوده است به خاطر این که عراق یک کشور صنعتی نیست و بیشتر کالا‌های مورد نیاز این کشور از طریق واردات انجام می‌شود.

او گفت: اولین فرصتی که در کشور عراق ایجاد شده به سمت صنعتی شدن واحد‌های تولیدی کشاورزی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: گفت:عراق یک صنعت بزرگی دارد این است که وارد حوزه‌ای تولیدی نمی‌شوند و لذا راه اندازی خطوط تولید، بسته بندی، استفاده از ماشین آلات، لوازم تولید و بسته بندی و نیروی کار در سال‌های پیش رو برای عراق مورد نیاز است.

عباسپور گفت: در حال حاضر وجود کشور‌های رقیب منطقه نقش پررنگ‌تری در این کشور دارد و نیاز است فعالان بخش خصوصی ما توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته باشند تا بتوانیم سهم بازاریان را در عراق نگه داریم.

او گفت: در حال حاضر هدف گذاری صادرات سالانه ۲۰ میلیارد دلاری به بازار عراق برای کشور ما با این مزیت کشور عراق عدد ناچیزی است.

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: در واقع سهم ما در بازار عراق حدود ۱۴ درصد است به طوری که این سهم تا ۲۰ درصد قابل افزایش است

بر این اساس، صادرات کشور به عراق در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد

اخبار مرتبط

کوییک افت قیمت دیروز را جبران کرد | کاهش ۵ میلیون تومان سمند سورن پلاس

میلاد جانه

پایان بورس امروز 14 آبان 1402/ شاخص کل، ارتفاع 2 میلیونی را پس گرفت

میلاد جانه

ورود هزار و ۵۴ میلیارد تومان نقدینگی به صندوق‌های با درآمد ثابت در هفته‌ای که گذشت

میلاد جانه

رهبر معظم انقلاب: مهمترین شاخص خنثی‌سازی تحریم‌ها، کاهش تورم است

میلاد جانه

کشوری که سند استراتژی توسعه صنعتی ندارد، چطور سند آمایش تهیه کرده است؟

میلاد جانه

جزییات جدید درباره نرخ خرید تضمینی گندم / اتاق اصناف خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید