سرآمد اخبار
قالیباف
اخبار داغاقتصادسیاست

قالیباف: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه تشکیل می شود

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شورای راهبری برنامه هفتم توسعه با ترکیبی از مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی بر اجرای این برنامه تشکیل می شود.

به گزارش بازار، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز(سه‌شنبه، ۴ مهر) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در پاسخ به تذکر چند تن از نمایندگان گفت: تاکنون نمایندگان چندین تذکر در خصوص مواردی دادند که همه این موارد توسط معاونت قوانین و نظارت مجلس در آخرین روز اعمال می‌شود.

وی افزود:یکی از این تذکرات مربوط به بحث قراردادهای خارجی است که حتما اصل ۸۱ درخصوص آنها رعایت می‌شود. هر اتفاق مالی قطعا گردش خزانه دارد و اگر در بخشی هم نیامده باشد حتما گردش خزانه اضافه می‌شود.

قالیباف ادامه داد: تذکر بعدی بحث ارائه گزارش است که مانند بودجه این موضوع لحاظ شده و گزارشات به صورت سه ماهه یا سالانه یا فصلی ارائه می‌شود و معاونت قوانین و نظارت این موضوع را لحاظ می‌کند. در بحث تنظیم آیین‌نامه‌ها نیز معاونت قوانین و نظارت در جاه‌هایی که ذکر نشده باشد آن را تصحیح می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در آخرین ماده برنامه نیز پیش بینی شده تا یک شورای راهبری برنامه با ترکیب مجلس شورای اسلامی و دولت به منظور نظارت عمومی تشکیل شود که در جای خود مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در خصوص آیین‌نامه‌ها نیز تاکید شده که پس از تصویب و ابلاغ برنامه تا قبل از سال ۱۴۰۳ زمان‌بندی تهیه آیین‌نامه‌ها معین گردد.

اخبار مرتبط

پافشاری کارگران بر بازنگری در دستمزد ۱۴۰۲/ کارگران چه قولی از وزیر کار گرفتند؟

میلاد جانه

فروش فوق‌العاده ایران خودرو از امروز آغاز شد

میلاد جانه

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل

میلاد جانه

بهای طلای جهانی ثابت ماند

میلاد جانه

فروش فوق العاده ایران خودرو ویژه یک خودروی پرطرفدار |جزییات و شرایط ثبت نام

میلاد جانه

صنعت لوازم خانگی در زمان تحریم درخشان عمل کرد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید