سرآمد اخبار
مسکن
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیراه و مسکن

هزینه زمین در نهضت ملی مسکن صفر شد

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: هزینه زمین در پروژه‌های نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله واگذار شده‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل نوروزی در نشست مدیریت زنجیره تامین مصالح از معدن تا ساخت با اشاره به کاهش هزینه ساخت مسکن گفت: نگاه وزارت راه و شهرسازی این است که تا حد ممکن هزینه‌های ساخت مسکن را کاهش دهد.

به گفته سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی  یکی از بزرگترین هزینه ها، هزینه تأمین زمین است که در نهضت ملی مسکن صفر شده و زمین ۹۹ ساله ارائه شده است.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: در نهضت ملی مسکن ۵۰ هزار هکتار زمین تامین شده و همچنین به ۴۰۰ هزار متقاضی، زمین واگذار شده است.

او گفت: اگر قیمت مصالح ساختمانی افزایش پیدا کند قیمت مسکن هم افزایش می‌یابد، از سوی دیگر باتوجه به واگذاری ۹۹ ساله زمین، حدود ۵۳ درصد هزینه مربوط به مصالح است و هزینه پروانه ساخت و بیمه و نظام مهندسی و … نیز ۲۵ درصد تخمین زده شده است.

 نوروزی با اشاره به اینکه هزینه کارگر ۲۳ درصد است و هزینه فولاد که از اهم مباحث این جلسه است به طور متوسط ۱۶ درصد است،   اضافه کرد: در ایران اگرچه قیمت فولاد با یارانه‌های انرژی است، اما در نهایت با قیمت جهانی مساوی است و به دست مصرف کننده می‌رسد.

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: رویکرد وزارت راه و شهرسازی کاهش هزینه است  تا در نهایت در ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن تسریع شود.

اخبار مرتبط

رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس | افزایش ۷۶۳ هزار و ۶۵۶ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

چرا بانک ها وام نمی دهند؟ | روش جالب بانک ها برای دور زدن نرخ سود بانکی

میلاد جانه

آورده یک میلیارد تومانی مردم در نهضت ملی مسکن

میلاد جانه

رئیس کل سازمان امور مالیاتی: فقط اجرت ساخت و سود طلا مشمول مالیات می‌شود

همسر «نانسی پلوسی» به حبس محکوم شد

میلاد جانه

اسامی ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شده برای انتخابات اتاق ایران اعلام شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید