سرآمد اخبار
صادرات
اقتصاد

رشد ۱۴ درصدی صادرات انگلیس به ایران

صادرات انگلیس به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ به ۳۳ میلیون پوند، برابر با ۴۰ میلیون دلار رسیده است.

به گزارش بازار، وزارت تجارت و بازرگانی انگلیس در جدیدترین آمار خود اعلام کرد مبادلات تجاری این کشور با ایران در هفت ماه نخست سال‌جاری میلادی به ۴۴ میلیون پوند برابر با ۵۳ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات ایران و انگلیس در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ با رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات دو کشور در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۲ بالغ بر ۴۰ میلیون پوند اعلام شده بود.

واردات انگلیس از ایران در هفت ماه نخست سال‌جاری میلادی ۱۱ میلیون پوند معادل ۱۳ میلیون دلار بوده، که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

اما صادرات انگلیس به ایران در ماه‌های ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ رشد ۱۴ درصدی داشته و به ۳۳ میلیون پوند برابر با ۴۰ میلیون دلار رسیده است. انگلیس در مدت مشابه سال قبل ۲۹ میلیون پوند کالا به ایران صادر کرده بود.

بر اساس این گزارش این آمار مربوط به مبادلات کالایی بین دو کشور است در حالی که بخش مهمی از مبادلات دو کشور مربوط به تبادل خدمات بین دو کشور است.
در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ ارزش خدمات مبادله شده بین دو کشور ۹۹ میلیون پوند و میزان کالای مبادله شده بین دو کشور تنها ۲۲ میلیون پوند گزارش شده است.

اخبار مرتبط

رئیس جمهور عنوان کرد؛ افزایش حجم تبادلات تجاری ایران و ونزوئلا به ۳ میلیارد دلار

میلاد جانه

افزایش بی‌سابقه قیمت طلای جهانی/ معاملات طلا جاذبه ندارد

میلاد جانه

عرضه‌های اولیه امسال، ۱۰ تایی می‌شود

میلاد جانه

تولید ۹۰ درصدی لوازم‌ خانگی در کشور

میلاد جانه

پایان مهلت معافیت مالیاتی برای رفع تعهد ارزی با واردات طلا

میلاد جانه

فرزین خبر داد: ابلاغ آیین‌نامه پرداخت تسهیلات کارمندان بانک‌های خصوصی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید