سرآمد اخبار
خاندوزی
اخبار داغاقتصاد

خاندوزی: منتظر خبرهای خوب از رشد اقتصادی تابستان هستیم

سخنگوی اقتصادی دولت گفت: گزارش‌های آماده شده از رصد فعالیت شرکت‌های بزرگ، نشان می‌دهد می‌توانیم منتظر خبرهای خوب از نرخ رشد اقتصادی ایران در تابستان باشیم.

به گزارش همشهری آنلاین، احسان خاندوزی در ابتدای نشست خبری هفتگی خود با بیان اینکه براساس آمار بانک مرکزی نرخ رشد اقتصادی سه ماهه اول سال بدون احتساب بخش نفت، ۵.۷ درصد و با احتساب آن ۶.۳ درصد است، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار ایران گرچه به دلیل تفاوت پایه‌های اقتصادی، تفاوت در ارقام را به همراه دارد اما نشان می‌دهد ۷.۹ درصد رشد اقتصادی برای بهار امسال ثبت شده که بدون احتساب بخش نفت ۶.۱ درصد است.

وی افزود: به دلیل اینکه اقتصاد ایران در دهه ۱۳۹۰ نرخ‌های رشد نزدیک به صفر و تورم‌های بالا را تجربه کرد، نرخ رشد سال‌های اخیر در معیشت مردم کاملاً احساس و ادراک نشده است که امیدواریم شاهد این امر در مسیر اقتصاد ایران باشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: هنوز هیچکدام از مراجع رسمی نرخ رشد اقتصادی تابستان را ارائه نکرده اند اما گزارش‌های آماده شده از رصد فعالیت شرکت‌های بزرگ نشان می‌دهد می‌توانیم منتظر خبرهای خوب از نرخ رشد اقتصادی ایران در تابستان باشیم.

اخبار مرتبط

قیمت خودرو امروز 5 مهر 1402/ سایه سنگین رکود بر بازار!

میلاد جانه

وزیر اقتصاد: مستندات فرارهای مالیاتی به دادستانی تهران اعلام می شود

میلاد جانه

خرید تضمینی گندم به ۳۳۰ هزار تن رسید

میلاد جانه

جدیدترین ثبت نام ایران خودرو خارج از سامانه یکپارچه اعلام شد | شرایط ثبت نام، نوع خودرو و زمان تحویل

میلاد جانه

افزایش خزنده قیمت گوشت گوساله | هر کیلو گوشت گوساله چند شد؟

میلاد جانه

حمایت از شرکت‌های ایرانی ساخت هواپیما آغاز شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید