سرآمد اخبار
نفت
اخبار داغاقتصادبازارها و خدمات مالی

قیمت نفت دوباره ۹۰ دلار شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۷ سنت رسید.

به گزارش رویترز، قیمت نفت در شرایطی در روز دوشنبه باز هم افزایش یافته که سرمایه‌گذاران منتظرند ببینند آیا درگیری رژیم صهیونیستی و حماس به دیگر کشورها سرایت می‌کند یا نه. گسترش جنگ در منطقه می‌تواند قیمت نفت را بالا برده و ضربه جدیدی به اقتصاد دنیا بزند.

به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۸ سنت معادل ۰.۰۹ درصد افزایش به ۹۰ دلار و ۹۷ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۶ سنت معادل ۰.۰۷ درصد افزایش، ۸۷ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی حدود ۶ درصد در روز جمعه به خاطر احتمال گسترش درگیری در خاورمیانه افزایش قیمت داشتند که بزرگترین افزایش قیمت روزانه آنها از ماه آوریل بود.

قیمت نفت برنت ۷.۵ درصد و نفت آمریکا ۵.۹ درصد طی یک هفته گذشته افزایش یافته است.

سرمایه‌گذاران در حال بررسی تاثیر این جنگ هستند. مهلت ۲۴ ساعته رژیم صهیونیستی به مردم شمال غزه برای رفتن به منطقه جنوب تمام شده و این رژیم هنوز حمله زمینی خود را آغاز نکرده است.

تحلیلگران عقیده دارند دخالت کشورهای تولید کننده نفت منطقه بر قیمت نفت تاثیر می‌گذارد، اما بیش از آن حمله زمینی رژیم صهیونیستی می‌تواند عرضه نفت را تحت تاثیر قرار داده و قیمت آن را به راحتی به بیش از ۱۰۰ دلار در هر بشکه برساند.

این درگیری تاثیر چندانی بر عرضه جهانی نفت و گاز نگذاشته و رژیم صهیونیستی هم تولید کننده بزرگ نفت نیست.

اما جنگ بین حماس و این رژیم یکی از قابل توجه‌ترین مخاطرات ژئوپلیتیکی برای بازارهای نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته میلادی است، مخصوصاً اگر ایران در این جنگ مداخله کند.

بازارها نگران تاثیر مداخله کشورهای بزرگ تولید کننده نفت منطقه مثل عربستان، ایران و امارات در این جنگ هستند.

ایران در روز شنبه هشدار داد اگر جنایت‌های رژیم صهیونیستی متوقف نشود شرایط از کنترل خارج شده و پیامدهای گسترده خواهد داشت.

اخبار مرتبط

بهای جهانی نفت به ۷۵ دلار و ۵ سنت رسید

میلاد جانه

نفت برنت ۷۵ دلار و ۹۷ سنت شد

میلاد جانه

سه پیش‌بینی مهم از وضعیت درآمدهای نفتی در سال آینده

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۱/۱۰/۰۷ | برنت ۸۴ دلار و ۳۸ سنت شد

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

میلاد جانه

نفت برنت ۸۳ دلار و ۴۷ سنت شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید