سرآمد اخبار
داود منظور
اخبار داغاقتصادبازار

بودجه سال آینده بر اساس برنامه هفتم نوشته می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه رشد اقتصادی در بهار و تابستان را ۷.۸ درصد اعلام کرد و گفت ۶۲۰ همت درآمد نفتی و فقط ۱۰ همت واگذاری دارایی های مازاد در ۷ ماهه امسال محقق شده است.

به گزارش تسنیم، داود منظور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سه ماهه اول سال جاری 7.8 درصد است، گفت: در تابستان هم اتفاق مشابهی رخ داده و تا دو ماه آینده اطلاعات حسابهای ملی در فصل تابستان نیز منتشر خواهد شد.

منظور گفت: با توجه به نهایی شدن برنامه هفتم در مجلس، تلاش می کنیم بودجه سال بعد با رویکردهای برنامه هفتم نهایی شود. امروز پیش نویس بودجه آماده شده و در دولت ارائه خواهد شد. بعد از رسیدگی به برنامه هفتم در مجلس مرحله اول بودجه به مجلس ارایه خواهد شد.

وی افزود: تا کنون تحقق منابع و درآمدها در 7ماه اول حدود 70 درصد بوده است و قدری از آنچه در بودجه پیش بینی شده فاصله داریم. چرا که بیش برآورد هایی در بودجه ایجاد شده بود که در بودجه باید مدیریت شود.

یکی از این موارد درآمدهای نفتی با 620 همت است. فرض بر این بوده که با قیمت 80 دلار حدود1.5 میلیون بشکه نفت صادر شود اما در بسیاری از ماه ها قیمت فروش و میزان صادرات به خصوص در تابستان با بالا رفتن مصرف بنزین پایین تر بوده است.

منظور گفت: بنابراین یکی از جاهایی که منابع محقق نشده درآمدهای نفتی و مولدسازی دارایی هاست. تجربه مولدسازی را از قبل نداشتیم یک‌ هیئت ویژه در دولت مجلس، قوه قضاییه هر هفته تشکیل جلسه می‌دهد اما یک‌ چسبندگی به واگذاری دارای های مازاد وجود دارد بر این اساس کمتر از 10 همت در هفت ماهه امسال از 104 همت مقرر واگذار شده است.

اخبار مرتبط

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه

میلاد جانه

فرشاد مومنی: کشور با یک شیب تند به سمت انحطاط می‌رود/باب گفتگوهای مشفقانه و ملی باز شود

میلاد جانه

آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار +جدول قیمت ها

میلاد جانه

ارزآوری محصولات لبنی با ایجاد پالایشگاه شیر به ۲ میلیارد و ۷۰۰ هزار دلار می رسد

میلاد جانه

پیش بینی یک سازمان بین المللی از وضعیت اقتصاد

میلاد جانه

تداوم پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا پایان سال ۱۴۰۲ 

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید