سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصاد

قیمت خودرو امروز 1 آبان 1402/ آبان هم بازار خودرو را تکان نداد

قیمت خودرو امروز 1 آبان 1402وضعیت نسبتا آرامی دارد. برخلاف روز گذشته، اغلب خودروهایی که صعودی بودند، امروز با افت قیمت جزئی به همان نرخ قبلی خود بازگشتند تا بازار با رکودی شدید وارد ماه جدید شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز 1 آبان 1402 نزولی گزارش می‌شود. البته افزایش و ثبات قیمتی نیز در برخی از محصولات به چشم می‌خورد اما کلیت بازار، با شیب جزئی افت قیمت دارد.

در ساعات پایانی روز گذشته، نرخ دلار رشد اندکی را تجربه کرد و به محدوده 50 هزار و 500 تومان رسید. از سوی دیگر، طرف اسرائیلی از ادامه‌دار بودن جنگ میان آن‌ها و حماس خبر داد و همچنین حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، در این مورد به اسرائیل هشدار داد و احتمال از کنترل خارج شدن منطقه را مطرح کرد. در نتیجه، چشم تمامی معامله‌گران بازارهای داخلی به جنگ حماس و اسرائیل است.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز کمی نزولی گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

همان‌طور که اشاره شد، قیمت خودروهای داخلی اغلب نزولی گزارش می‌شود.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود و طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت. این خودرو که روز گذشته حدود یک میلیون تومان ارزان‌تر شده بود، امروز دو میلیون تومان بالا رفته و روی نرخ 348 میلیون تومان معامله می‌شود.

شاهین G که محصول گران قیمت سایپا به شمار می‌رود، روز گذشته تغییری نداشت؛ اما امروز با افت تنها یک میلیون تومان، به قیمت 584 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که روز گذشته حدود 6 میلیون تومان افزایش قیمت داشت، امروز پنج میلیون تومان کاهش یافته و روی کانال 580 میلیون تومان ثابت شد.

پژو پارس LX TU5 یکی از سدان‌های هم‌رده سورن پلاس بوده که به دلیل محبوبیت بیشتر، از قیمت بالاتری در بازار برخوردار است. این خودرو با افت هفت میلیون تومانی، یکی از رکوردداران کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی به شمار می‌رود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی در اغلب موارد نسبت به روز گذشته باثبات است.

جک J4 آپشنال که یکی از اقتصادی‌ترین سدان‌های مونتاژی شرکت کرمان موتور است، امروز هیچ تغییری نداشته و با نرخ 740 میلیون تومان درحال معامله است.

هایما S5 اتوماتیک، کراس‌اوور مونتاژی شرکت ایران خودرو نیز همانن J4 کرمان موتور، هیچ تغییری ندارد و به قیمت یک میلیارد و 215 میلیون تومان کعامله می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از کراس‌اوورهای مونتاژی شرکت بهمن موتور به شمار می‌رود که طی هفته‌های جاری، تغییرات بسیاری را تجربه کرد. این خودرو روز گذشته 15 میلیون تومان افزایش داشت. اما در آخرین تغییر قیمتی که نسبت به روز گذشته دارد، پنج میلیون تومان ارزان‌تر شده و با نرخ یک میلیارد و 510 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فونیکس تیگو 8 پرو کراس‌اوور لوکس شرکت مدیران خودرو است که رکورددار افزایش قیمت در بازار خودروهای مونتاژی محسوب می‌شود. این خودرو با صعود 55 میلیون تومانی تنها در یک روز توانست به نرخ دو میلیارد و 285 میلیون تومان برسد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو همانند تمامی بازارهای داخلی به نرخ دلار بستگی داشته و در وضعیت فعلی، نرخ دلار در بازار آزاد کشور به وضعیت جنگ حماس و اسرائیل و جایگاه ایران در این جنگ بستگی دارد.

اگر طبق گفته عبداللهیان، منطقه خاورمیانه از کنترل خارج شود و پای ایران به هر نحوی به این جنگ باز شود، می‌تواند شرایط پیچیده‌تر از حال باشد. به هرحال امید است که این جنگ خانمان‌سوز پیش از آن‌که دیر شود، هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

درصورتی که نرخ دلار در وضعیت فعلی به معامله ادامه دهد و نوسانات ریزی داشته باشد، بسیار دور از انتظار است که قیمت خودرو دست‌خوش تغییرات چشم‌گیری شود.

اخبار مرتبط

این کشورها مشتری کفش دست‌ دوز ایرانی هستند

میلاد جانه

خبر جدید سازمان بورس درباره نحوه واریز سود سهام عدالت 

میلاد جانه

شکایت سلاح‌ورزی رد شد/ برگزاری انتخابات جدید رئیس اتاق بازرگانی

میلاد جانه

دبیر انجمن خودروسازان ایران: رشد ۳۸ برابری نرخ مواداولیه صنعت خودرو طی یک دهه

میلاد جانه

پیش بینی بازار طلا و سکه در روزهای آینده | قیمت ها کاهشی می شود؟

میلاد جانه

مجوز افزایش قیمت خودروسازان صادر شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید