سرآمد اخبار
خاندوزی
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلان

خاندوزی مطرح کرد: کنترل التهاب بازار ارز در ۶ماه نخست امسال

وزیر اقتصاد گفت: در نیمه نخست سال با اجرای سیاست‌های مناسب در حوزه پدافند غیرعامل توانستیم بخش زیادی از التهاب‌ها در حوزه ارز را کنترل کنیم.

سید احسان خاندوزی در همایش نکوداشت هفته پدافند غیر عامل گفت: ما در اقتصاد ایران بیش از  سایر  کشورها  نیازمند مدیریت بحران ها و مراقبت در برابر آسیب ها هستیم.

به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، در هر اقتصادی جنگ روانی برای تامین کالاهای اساسی، رفتاری را ایجاد می کند که پیش از یک مدت زمانی، آن کالا با مشکل و آسیب مواجه می شود. ما باید تمرکز بیشتری را برای این متغیرها و آسیب ها داشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از برخی سمت ها، نرخ ارز را برای سال آینده تخمین زده و بازار ارز را به هم می زنند. اگر در دوران قدیم به مسائل بانک و مسائلی مانند سوئیفت نگاه پدافندی صورت می گرفت، اختلال در کشور کمتر می شد.

او تاکید کرد: نگاه دولت سیزدهم، پیش دستانه است و با پدافند غیرعامل در نگرش ها جای گرفته است. سنجیدن مسیرها و آسیب ها از جمله این موارد است. امروزه ذات اقتصاد از مخاطرات بسیار تاثیر می‌پذیرد.

وزیر اقتصاد و دارایی  بیان کرد: ما در اقتصاد ایران بسیار مضاعف محتاج هستیم که در بحث پدافند غیر عامل گام برداریم ، اساسا دستگاه های بسیاری در نقاطی از دنیا بودجه می‌گیرند تا اقداماتی انجام دهند که بخش هایی از اقتصاد ایران را تحت تاثیر قرار دهند.

او اظهار کرد: این موضوع دارای وجه های مختلفی از جمله عینی و معنوی است در همین راستا باید خود را مقاوم کنیم و گرنه آسیب پذیری ما جدی خواهد بود.

خاندوزی توضیح  داد: طی یکسال گذشته  اقدامات مناسبی صورت گرفته تا مانع از ایجاد اختلال در فضای اقتصادی کشور شویم.

او گفت: در کمتر موضوعی بود که دچار اختلال سیستمی شویم، تاکید رهبری را در حوزه مصون سازی در برابر مخاطرات را در دستور کار قرار دادیم.

خاندوزی اظهار کرد: علی رغم دستاوردهایی که طی یک دهه گذشته در بحث پدافند غیر عامل داشتیم اما نتوانستیم آن طور که  باید موفق باشیم ، زیرا بارها در رسانه ها شاهد بودیم که با شایعع سازی، دچار مخاطرات در حوزه عینی شده اند.

او گفت:خوشبختانه اقداماتی که در حوزه اقتصاد طی شش ماهه نخست صورت گرفت نگذاشتیم فضای بازار ارز و اقتصاد ملتهب شود .

خاندوزی یادآور شد: بسیاری از مشکلاتی که از سال ۹۷ با آن مواجه شدیم  ناشی از نداشتن پدافند غیر عامل بود و اگر این اقدامات صورت می گرفت تمرکز دشمن را برهم می‌ریختیم. خوشبختانه این مسئله با تاکیدات آقای رئیسی مبنی بر پیشگیری و رفع چالش ها در حال بر طرف شده است.

وزیر اقتصاد و دارایی بیان کرد: باید مبتنی بر نگاه پدافند غیر عامل قدمی جلوتر بگذاریم تا در صورت مواجه شدن با مخاطرات بتوانیم روز واقع مسئله را برطرف کنیم و سریع به مسیر اصلی بازگردیم.

وی افزود: تا پایان امسال باید برنامه‌ هایی توسط دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد تدوین می شود تا دستگاه ها بدانند در صورت بروز مشکلات چه اقداماتی را انجام دهند و با شوک مواجه نشوند.

اخبار مرتبط

قیمت طلا و سکه ۷ آبان ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

خریداران طلا بخوانند؛ مالیات خرید چقدر است؟

میلاد جانه

آخرین وضعیت ترخیص یک هزارو ۱۳۳ خودروی وارداتی در گمرک

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز، ۲۹ بهمن ۱۴۰۲/ کدام خودرو ۴۵ میلیون تومان گران شد؟

میلاد جانه

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران؛ تورم صنعت ۲۹.۲ درصد شد

میلاد جانه

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان وام در ۲۰ روز

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید