سرآمد اخبار
خرما
اخبار داغاقتصادبازار

امکان ارزآوری صادرات خرما تا یک میلیارد دلار وجود دارد

رئیس انجمن خرما گفت: با توجه به وضعیت کنونی و بحران آب، امکان افزایش ارزآوری صادرات خرما تا یک میلیارد دلار در صورت افزایش بهره‌وری و حمایت دولت وجود دارد.

آقای محسن رشید فرخی، رئیس انجمن خرما گفت: علی رغم تمامی مشکلات تولید اعم از تغییرات اقلیم، خشکیدگی خوشه خرما و آفت سوسک سرخرطومی در برخی استان ها فراوانی محصول داشتیم.

به گفته او، “برآوردها حاکی از آن است که همانند سال گذشته به متوسط تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیدیم که با این وجود برای مصارف داخلی وصادرات مشکلی نداریم.”

رشید فرخی ادامه داد: با توجه به تحریم های ناعادلانه سعی کرده ایم که به جای صادرات به کشورهای آسیای دور همچون کشورهای هند، چین، اندونزی، روسیه و سی آی اس به طرف شرق و شمال برویم.

رئیس انجمن خرما با بیان اینکه ۷۰ درصد خرمای تولیدی برای صنایع تبدیلی و مصارف داخلی مورد نیاز است، افزود: سالانه ۳۰ درصد خرمای تولیدی صادر می شود که رقمی ما بین ۴۳۰ تا ۴۵۰ میلیون دلار ارز وارد کشور می کند.

او گفت: با توجه به وضعیت کنونی و بحران آبی به هیچ عنوان  افزایش سطح در واحد نخواهیم داشت و پیشنهاد ما افزایش بهره وری در واحد سطح است که با حمایت دولت در صورت تحقق، امکان رسیدن به صادرات یک میلیارد دلار وجود دارد.

اخبار مرتبط

رئیس اتاق بازرگانی ایران: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای تحقق شعار سال ضروری است

میلاد جانه

افزایش قیمت خودروهای داخلی و خارجی در بازار/ این خودرو ۴۰ میلیون تومان گران شد

میلاد جانه

کنعانی: امروز پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی در اختیار ایران قرار می‌گیرد / ۵ شهروند ایرانی امروز آزاد خواهند شد

میلاد جانه

این خودروها ۵۰ میلیون تومان ارزان شدند

میلاد جانه

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۷۲ درصد رسید

میلاد جانه

تغییر سن بازنشستگی حرام است | واکنش یک عضو شورای عالی کار به مصوبه جدید دولت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید