سرآمد اخبار
بورس
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پایان بورس امروز 14 آبان 1402/ شاخص کل، ارتفاع 2 میلیونی را پس گرفت

شاخص کل بورس امروز موفق شد به مدد نمادهای نفتی و پتروشیمی، سطح دو میلیون واحدی را پس بگیرد. با این حال اما هنوز معاملات خرد سهام جان‌دار نیست و حجم و ارزش پایینی را تجربه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز اعلام شد نرخ خوراک گاز شرکت‌های پتروشیمی در شهریورماه با قیمت 4880 تومان محاسبه خواهد شد.

این خبر به منزله کاهش ریسک فروش گاز گران‌قیمت به پتروشیمی‌هاست؛ ریسکی که در اردیبهشت‌ماه، بازار سهام را در کما فرو برد و دوران نقاهت آن نیز هنوز پایان نیافته است.

انتشار این خبر در روز جاری سبب شد سهامی که درگیر نرخ خوراک گاز بوده‌اند، امروز افزایشی شوند و مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرند. به‌ویژه امروز نمادهای پتروشیمی بورس کمک کردند شاخص کل این بازار با رشد قابل توجهی مواجه شود. گفتنی است امروز گروه‌های محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها، بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

عملکرد شاخص‌ها

شاخص کل بورس امروز رشد 17 هزار و 536 واحدی را تجربه کرد و با 0.88 درصد افزایش توانست دوباره بر فراز قله دو میلیون واحدی قرار گیرد. به این ترتیب نماگر بازار امروز ارتفاع دو میلیون و 16 هزار و 746 واحدی را تجربه کرد.

شاخص هم‌وزن نیز امروز روند رو به رشدی داشت و با پنج هزار و 916 پله افزایش، معادل 0.88 درصد بالا رفت و به سطح 678 هزار و 924 واحد رسید.

گفتنی است شاخص کل فرابورس نیز امروز 131 واحد رشد کرد و در ارتفاع 24 هزار و 569 واحدی قرار گرفت.

نمادهای موثر

امروز هر کدام از نمادهای پارسان، وغدیر و شپدیس، شاخص کل بورس را بیش از 1400 واحد بالا بردند. نمادهای فارس، کگل، اخابر و شیراز هم در رشد شاخص کل بورس اثر بسزایی داشتند. در همین حال، حفارس، شستا، ثشاهد، خگستر، سصفها، پترول و خودرو، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در آن سوی بازار، نمادهای زاگرس، وسپهر، آریا، دماوند، شگویا، غصینو و تجلی، بیشترین اثر مثبت را بر رشد شاخص کل فرابورس داشتند. در این بازار، بمولد، کرمان، خاور، فرابورس، نیان، گدنا و سدبیر، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

طی معاملات امروز سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی، 6 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم با ارزش چهار هزار و 143 میلیارد تومان داد و ستد شد. در همین حال، حقیقی‌ها 34 میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.

این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت هم با خروج 101 میلیارد تومانی پول حقیقی روبرو بود.

اخبار مرتبط

مشکل ورود کشتی‌های ایرانی به بنادر روسیه برطرف شد

میلاد جانه

آغاز عرضه اوراق گواهی سپرده با سود ۳۰ درصدی از امروز در بانکها

میلاد جانه

داود منظور: رشد تورم تا پایان برنامه هفتم تک رقمی خواهد شد

میلاد جانه

واردات مبلمان خانگی ممنوع است

میلاد جانه

تنش بازار گردو، نتیجه واردات گردو خارجی!

میلاد جانه

ریزش سنگین بورس در نیمه اول بازار /دلیل سقوط چیست؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید