سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصاد

پایان بورس امروز /شاخص کل در کانال 2 میلیونی تثبیت شد

سرمایه‌گذاران بازار سهام امروز شاهد روند معاملاتی مثبتی در بورس تهران بودند. حجم و ارزش معاملات خرد افزایش یافت و شاخص کل بورس هم روند مثبتی را در کانال دو میلیون واحدی طی کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بورس تهران در ادامه روند مثبت روز گذشته خود، مسیری سبز را طی کرد و روز خوبی را برای سهامداران ساخت. این روند همزمان با کاهش قیمت دلار آغاز و با تداوم افت قیمت اسکناس آمریکایی، تقویت شده است.

در همین حال، بورس تهران که تا پیش از سخنرانی سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان ریزشی شده و در لاک دفاعی فرو رفته بود، با برداشته‌شدن ریسک همه‌گیرشدن جنگ، به مسیر سرمایه‌گذاری امیدوار شده و بازگشته است.

این خوش‌بینی امروز با سفر نخست‌وزیر عراق به ایران که گفته می‌شود حامل پیام مهمی بوده است، تقویت شد و به بار نشست تا در کنار رشد شاخص کل، حجم و ارزش معاملات نیز افزایشی و تراز پول حقیقی مثبت شود.

گفتنی است روز گذشته هم اعلام شد نرخ خوراک گاز برای پتروشیمی‌ها در شهریور امسال 4880 تومان محاسبه می‌شود که خبر خوبی برای این صنایع و تمامی صنایع وابسته به خوراک گاز محسوب می‌شود. تاییدیه این خبر نیز امروز روی کدال نشست تا خیال سهامداران را از عملی شدن این تصمیم راحت کند.

به این ترتیب بازار سهام با کمک‌گرفتن از اهرم‌های درونی و بیرونی، توانست خود را بازیابی کند و فعلا در مسیر صعودی گام برمی‌دارد. اهالی بازار سرمایه امیدوارند این بازار از گزند دخالت‌ها و تصمیمات دولت در امان بماند تا صنایع بتوانند به تناسب ارزندگی خود، سرمایه جذب کرده و سود خوبی نیز نصیب سهامداران کنند.

عملکرد شاخص‌ها

امروز شاخص کل بورس تهران با رشد 14 هزار و 143 واحدی، معادل 0.7 درصد رشد کرد و در پله دو میلیون و 30 هزار و 878 واحدی نشست. در همین حال شاخص هم‌وزن نیز پنج هزار و 918 واحد رشد کرد و معادل 0.87 درصد افزایش یافت تا در ارتفاع 684 هزار و 837 واحدی قرار گیرد. در این میان، شاخص کل فرابورس هم 151 واحد بالا رفت و به سطح 24 هزار و 721 واحدی رسید.

نمادهای موثر

امروز نمادهای شپنا، شپدیس، تاپیکو، شبندر، شتران، همراه و رمپنا، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند. در همین حال، خگستر، شستا، شپنا، حفارس، ذوب، ثشاهد و سصفها، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی در معاملات امروز بودند.

در سمت دیگر بازار، آریا، وسپهر، وهور، هرمز، شپاس، بپاس و شاوان بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، بمپنا، بمولد، فرود، فرابورس، کرمان، خاور و گدنا، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز بازار سهام شاهد رشد حجم و ارزش معاملات خرد بود. حجم معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی در روز جاری به هفت میلیارد و 100 میلیارد برگه سهم رسید. ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی هم امروز چهار هزار و 319 میلیارد تومان بود.

امروز همچنین بیش از 71 میلیارد تومان پول حقیقی وارد بازار شد و در مقابل، صندوق‌های درآمد ثابت شاهد خروج 240 میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها بودند. گفتنی است امروز 69 درصد از نمادهای بازار مثبت بودند.

اخبار مرتبط

رییس جمهور: خروج آمریکا از برجام نقض اصل مسلم وفای به عهد بود / پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده است

میلاد جانه

رشد ۴۰ هزار واحدی بورس در یک ساعت

میلاد جانه

نحوه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی +لینک ثبت نام

میلاد جانه

رشد ۵۲ درصدی صادرات ایران به روسیه

میلاد جانه

راهنمای خرید لاستیک دولتی | با این ۲ روش مستقیم می توانید لاستیک دولتی بخرید

میلاد جانه

روزهای تاریک طلای سیاه /نفت باز هم ارزان شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید