سرآمد اخبار
مسکن
اخبار داغاقتصاد

کف بودجه خرید مسکن در تهران چقدر است؟ | جدول ارزان ترین خانه های پایتخت را ببینید

در حال حاضر، متوسط قیمت مسکن در تهران ۷۶ میلیون تومان اعلام شده است. رصد بازار نشان می‌دهد قیمت برخی واحدها کمتر است و خانه‌های با میانگین قیمت هر متر مربع ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون هم در میان فایل‌های خرید و فروش وجود دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، رکود در بازار مسکن در ایران عمیق‌تر شده و با وجود کاهش قیمت مسکن در برخی نقاط پایتخت، بازار همچنان راکد است. به طوری که به گفته سعید لطفی، دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران امسال رکود در بازار مسکن فراگیر شده و با این رکود تا حدودی حباب قیمتی از این بازار تخلیه شده است اما همچنان توان خرید وجود ندارد.

بر اساس گزارش‌های میدانی و رسمی، امسال قیمت مسکن در کشور تحت تاثیر تورم عمومی با رشد همراه بوده است. چند روز پیش، آمار بانک مرکزی بعد از چند ماه سکوت و بی‌خبری منتشر شد که نشان می‌دهد متوسط قیمت مسکن در شهر تهران در مهرماه امسال به ۷۶ میلیون و ۶۰ هزار تومان رسیده است. این در حالی است که میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی در شهر تهران در آذرماه سال گذشته ۴۸ میلیون و ۷۳ هزار تومان بوده است که نشان از رشد ۸۵ درصدی قیمت‌ها دارد.

در شرایط فعلی، بازار مسکن در مرحله‌ای قرار دارد که بخش بزرگی از متقاضیان به دنبال واحدهای با متراژ کوچک هستند. در گزارش بانک مرکزی هم به این موضوع اشاره شده است. طبق این گزارش، بررسی سلیقه خریداران در بازار مسکن نشان می‌دهد آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متری در معاملات مربوط به خرید و فروش مسکن بیشترین سهم را داشته‌اند.

از دلایل اصلی رشد تقاضا برای واحدهای با متراژ کوچک، کاهش قدرت خرید بخش قابل توجهی از مردم است که سن انتظار برای خانه‌دار شدن را افزایش داده است. در این شرایط ترجیح برخی از مردم این است که برای حفظ ارزش پول خود و برای اینکه صاحبخانه شوند خانه‌ای هر چند با متراژ کوچک بخرند.

به رغم اینکه در حال حاضر، متوسط قیمت مسکن در تهران ۷۶ میلیون تومان اعلام شده است رصد بازار هم نشان می‌دهد قیمت برخی واحدها کمتر است و خانه‌های با میانگین قیمت هر متر مربع ۵۰ میلیون تا ۶۰ میلیون هم در میان فایل‌های خرید و فروش وجود دارد.

در جدول زیر، ما قیمت ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در نقاط مختلف تهران را آوردیم. البته می توان واحدهایی با قیمت های حدود یک میلیارد تا کمتر از ۲ میلیارد تومان هم بدون امکانات یا در مناطق دورتر از بافت اصلی شهر پیدا کرد.

موقعیت مکانیمتراژ و سال ساختقیمت هر مترمربعقیمت کل
یافت‌آباد۴۹ متر- ۱۳۹۶۴۳.۸۷۷.۰۰۰۲.۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰
سبلان۴۰ متر- ۱۳۸۶۵۶.۲۵۰.۰۰۰۲.۲۵۰.۰۰۰.۰۰۰
آذربایجان۴۸ متر- ۱۳۹۸۵۸.۳۳۳.۰۰۰۲.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
مشیریه۶۷ متر- ۱۴۰۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰۳.۳۵۰.۰۰۰.۰۰۰
افسریه۶۵ متر- ۱۴۰۰۵۸.۴۶۱.۰۰۰۳.۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰
حکیمیه۵۸ متر- ۱۳۹۰۶۸.۹۶۵.۰۰۰۴.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
تهرانپارس شرقی۵۸ متر- ۱۳۸۸۷۴.۱۳۷.۰۰۰۴.۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰
سعدی شمالی۸۹ متر- ۱۳۷۴۴۹.۴۳۸.۰۰۰۴.۴۰۰.۰۰۰.۰۰۰
پونک۷۴ متر- ۱۳۸۵۶۲.۱۶۲.۰۰۰۴.۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰
شهران شمالی۶۸ متر- ۱۳۸۳۷۵.۰۰۰.۰۰۰۵.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

اخبار مرتبط

رئیس سازمان امور مالیاتی خبر داد؛ شناسایی ۱۷۰ هزار خودروی لوکس برای اعمال مالیات 

میلاد جانه

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳: منابع پنهان بودجه را شفاف کردیم

میلاد جانه

وزیر اقتصاد عنوان کرد؛ تلاش دولت برای افزایش سهم درآمدهای مالیاتی در بودجه

میلاد جانه

تسهیلات جدید برای ورود موقت خودرو اعلام شد

میلاد جانه

رشد ۱۸ درصدی ارزش صادرات ایران به پاکستان در سال گذشته

میلاد جانه

داوود منظور: ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت می شود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید