سرآمد اخبار
واردات
اخبار داغاقتصاد

واردات از روسیه اوج گرفت | چقدر کالا از روسیه وارد کشور شد؟

تجارت ایران با کشورهای عضو اوراسیا در ۷ماهه سال‌جاری به ۴میلیاردو۲۵۸ میلیون و ۵۳هزار دلار رسید که سهم صادرات ایران ۹۲۲میلیون دلار و سهم واردات هم ۳.۳میلیارد دلار بوده است.

به‌گزارش همشهری، آمارها نشان می‌دهد در ۷ماهه سال‌ جاری میزان صادرات ایران به کشورهای عضو اوراسیا نسبت به‌مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۴۸درصد و به لحاظ ارزش ۲۲درصد افزایش نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۳۲ میلیون‌و۱۱۱هزار دلار به فدراسیون روسیه، ۲۳۵ میلیون‌و۲۴۰هزار دلار به ارمنستان، ۱۰۴میلیون‌و۵۴۴هزار دلار به قزاقستان، ۴۰ میلیون‌و ۳۰۴هزار دلار به قزقیزستان و ۹میلیون‌و۶۵۰هزار دلار به بلاروس صادر شد.

بیشترین میزان افزایش صادرات به کشورهای عضو اوراسیا به ۲کشور فدراسیون روسیه و قرقیزستان بوده که به‌ترتیب ۳۰ و ۲۰درصد افزایش یافت.

همچنین در ۷ماهه سال‌جاری از مجموع کالاهای وارداتی از کشورهای عضو اوراسیا، ۳ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار به فدراسیون روسیه، ۱۴۶میلیون‌و۸۶۶هزار دلار به قزاقستان، ۹۴ میلیون‌ و ۶۰۴ هزار دلار به بلاروس، ۱۵ میلیون‌ و ۳۳ هزار دلار به قرقیزستان و ۹ میلیون‌ و ۴۵ هزار دلار به ارمنستان اختصاص داشت.

بیشترین افزایش واردات به لحاظ ارزشی از کشورهای عضو اوراسیا به بلاروس و قرقیزستان اختصاص داشت که به‌ترتیب ۱۷۹ و ۱۰۹ درصد افزایش داشته است.

در این مدت واردات کالا از ارمنستان و فدراسیون روسیه و قزاقستان به‌ترتیب با ۵۹ و ۳۴ درصد افزایش و ۲۸درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

آمارها همچنین نشان می‌دهد از نظر وزنی حجم صادرات به کشورهای اوراسیا به ۲.۵میلیون تن و حجم واردات به ۵میلیون تن رسیده است که میزان واردات از نظر وزنی ۳۷درصد و از نظر ارزش ۳۱درصد رشد نشان می‌دهد.

تجارت خارجی ایران با کشورهای اوراسیا در ۷ماهه امسال (ارقام به میلیون دلار)

صادرات

کشور

واردات

۵۳۲

روسیه

۳۷۰۰

۲۳۵

ارمنستان

۹

۱۰۴

قزاقستان

۱۴۷

۴۰

قرقیزستان

۱۵

۹.۵

بلاروس

۹۵

اخبار مرتبط

هر برنامه‌ای بدون پشتوانه مالی و اجرایی، عملی نخواهد شد

میلاد جانه

پزشکیان: بدون سرمایه‌گذاری خارجی حل مشکلات اقتصادی امکان‌پذیر نخواهد بود/ چاره‌ای جز حل موضوع FATF نداریم

میلاد جانه

کمبودی در عرضه اقلام اساسی نداریم

میلاد جانه

افزایش ۳۶.۲ درصدی تسهیلات پرداختی| سهم ۲۴.۵ درصدی تسهیلات خرد

میلاد جانه

میوه دولتی وارد بازار می‌شود

میلاد جانه

رشد ۱۴ درصدی صادرات انگلیس به ایران

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید