سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / سردرگمی سهام کوچک بازار

همان‌طور که در روزهای گذشته گفته شد، شاخص کل از هفته گذشته تا کنون درگیر مقاوت دو میلیون و 60 هزار واحدی بوده و همین موضوع مانع ادامه پیشروی شاخص شده بود. در نهایت نیز نماگر اصلی بازار سرمایه در دو روز گذشته کاهشی بود و به دو میلیون و 38 هزار واحد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی وضعیت شاخص کل نشان می‌دهد، پس از صعود نسبتا قدرتمند این نماگر در هفته‌های گذشته، رشد آن متوقف شده است، چرا که مقاومت دو میلیون و 60 هزار واحدی شکسته نشد.

حال در این شرایط باید گفت به احتمال قوی شاخص در روزهای معاملاتی هفته آینده، روندی متعادل دارد تا بتواند خود را برای شروع یک روند صعودی جدید آماده کند.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت روز گذشته خود رفتار کرد و اندکی کاهش ارتفاع داد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با کاهش هفت هزار و 191 واحدی که معادل 0.35 درصد این شاخص است روبه‌رو شد. بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 38 هزار واحدی ایستاد.

البته معاملات سهم‌های کوچک بازار سرمایه با بزرگان همسو نبود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن در روز جاری در تراز خود باقی ماند و تنها 6 واحد کاهش ارتفاع داد در همان تراز 702 هزار و 140 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 6 میلیارد و 400 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را سه هزار و 931 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت خروج پول از بازار سرمایه دارد. چرا که شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 129 میلیارد تومان پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم ونوین، حفاری و وبملت بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های ونوین، شستا و وبصادر به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

شتوکا با افزایش 6.98 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وتوکا نیز با افت 6.58 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های فزر، حآفرین و شوینده تعلق گرفت. همچنین سهم‌های حفاری، ثتران و کایزد نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای ونوین، وبملت و وبصادر خروج پول هوشمند داشتند

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های حفاری، غدشت و ثفارس رقم خورد. همچنین تبرک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد شکلر بود.

اخبار مرتبط

قیمت بیت کوین صعودی شد

میلاد جانه

جهش ناگهانی قیمت طلا/ سرمایه‌گذاران غافلگیر شدند

میلاد جانه

تحولات خاص گروه خودرویی ناجی بورس می شود؟

میلاد جانه

آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ سکه ۳۰ میلیون تومان می شود؟ | جدول قیمت ها را ببینید

میلاد جانه

ریزش شدید قیمت خودرو با انتشار یک خبر/ تیبا ۲۰۲ میلیون تومان شد

میلاد جانه

وعده جدید فرزین برای مهار تورم/ ۵ شرط تورم‌زدایی از اقتصاد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید