سرآمد اخبار
تجارت
اقتصاداقتصاد کلان

حدود ۸۰ درصد از تجارت کشور از طریق دریا است

معاون برنامه‌ریزی سازمان بنادر گفت: حدود ۸۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا است و با استفاده از ظرفیت‌های دریا شاهد افزایش توان تجاری کشور خواهیم بود.

محمد حسین علامه سرپرست معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریا نوردی گفت: دبیرخانه شورای عالی دریایی پیش از این  توسط سازمان بنادر و دریا نوردی تشکیل و جلسات آن برگزار شده است.

به گفته وی، برنامه سیاست های کلی  دریا محور که اخیرا توسط رهبری ابلاغ شده  شرح وظایف دستگاه ها مشخص  شده  و این  یک سنت کلی و راهبردی است که در تمامی حوزه ها یک چشم انداز و یک ساختاری که اولویت ها را تنظیم کند،  مسیر را مشخص و تعیین می کند.

او می گوید: امیدوار هستیم با هم افزایی دستگاه ها شاهد رشد فزاینده اقتصاد دریا محور در کشور باشیم چراکه  بحث تجارت دریا و اقتصاد دریا برای  تمامی  کشور ها اهمیت دارد.

 سرپرست معاونت برنامه ریزی ،توسعه مدیریت و منابع سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: کشور ایران سی و پنج جزیره و چندین ناوگان و نفت کش معتبر در سطح دنیا دارد که همین امر باعث می شود که توان تجاری کشور افزایش یابد و باتوجه به این ظرفیت ها در حال حاضر  برای حمل تجارت دریایی آمادگی لازم وجود دارد و اقدامات خوبی در این حوزه ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به  اینکه حدود ۸۰ درصد تجارت کشور از طریق دریا اتفاق می‌افتد و با توجه به آنکه دریا منبع انرژی و حیات است بنابراین  موفقیت های بسیاری را  برای هر کشوری ایجاد می‌کند گفت:  خوشبختانه در جنوب و شمال ایران از  این ظرفیت های دریایی کشور استفاده می کنیم.

علامه تاکید کرد: تاکنون برنامه ریزی برای ساخت چند شهرک در جنوب کشور صورت گرفته و با توجه به  آنکه ترانزیت در شمال و جنوب کشور افزایش یافته است و بنابراین باید سرمایه گذاری در این زمینه تقویت شود.

اخبار مرتبط

کاهش ۸ درصدی مصرف سی ان جی در کشور

میلاد جانه

بورس منفی شد | شاخص کل به رقم ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار واحد رسید

میلاد جانه

صادرات طلای سرخ ۱۶ درصد افزایش یافت

میلاد جانه

مشتریان طلا نصف شد / چرا دلارها طلا می‌شود اما ریال‌ها نه؟!

میلاد جانه

ادعای عربستان علیه ایران / میدان آرش فقط متعلق به ما و کویت است!

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 2 مهر 1402/ تغییرات جزیی قیمت روز دوم پاییز

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید