سرآمد اخبار
لاستیک
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیصنعت و معدن

معاون وزیر صنعت: لاستیک گران نمی شود

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی افراد سودجو بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار است.

به گزارش تسنیم، حسین فرهید‌زاده رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در مورد وضعیت بازار لاستیک، گفت: حسب تمهیدات کارگروه تنظیم بازار و جلسات منعقده با تولید کنندگان در جهت تنظیم بازار تایر، اقدامات لازم در خصوص اعلام سبدهای ویژه توزیع تایر پر مصرف توسط کارخانجات تولید تایرانجام شده است.

وی افزود: با توجه به کاهش تعرفه واردات از 32 به 10 درصد اقدامات اجرایی لازم نیز توسط وارد کنندگان برای عرضه مکفی کالا در سطح بازار صورت گرفته و هم اکنون نیز شاهد روند کاهشی قیمت در سطح عرضه می‌باشیم.

معاون وزیر صنعت اعلام کرد: برخی افراد سودجو با تفسیر غلط از مصوبات اخیر بر این باورند که با احتکار لاستیک در آینده می توانند این کالا را گران تر بفروشند، چنین موضوعی متصور نیست و تاکید مصوبات صادره بر به تعادل رساندن بازار می‌باشد.

به گفته وی ، کلیه فعالان حوزه تولید و توزیع موظفند اطلاعات فروش خود را در سامانه های مرتبط وزارت صمت مانند: سامانه جامع تجارت و… ثبت نمایند، تا در صورت مراجعه بازرسین، موضوع به عنوان عرضه خارج از شبکه تلقی نگردد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این کلیه مراکز عرضه و توزیع موظفند قیمت های مصوب را که در سامانه 124 اطلاع رسانی شده است را رعایت نمایند و هموطنان در صورت خرید با قیمت های بالاتر می توانند نسبت به ثبت و پیگیری شکوائیه خود از طریق تلفن 124 ، سامانه های مربوطه، مراجعه به بازرسی اصناف و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت اقدام نمایند.

اخبار مرتبط

سهم ۲۱.۴ درصدی تسهیلات خرد از کل تسهیلات بانکی

میلاد جانه

تاکید بخش خصوصی بر تعطیلی شنبه‌ها است

میلاد جانه

در فضای بسته اقتصاد ایران، تعطیلی پنجشنبه موضوعی فرعی است/ اقتصاد ایران درگیر ذی‌نفعان شده است

میلاد جانه

شرط رسیدن به رشد اقتصاد ۸ درصدی

میلاد جانه

در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده است ناترازی‌ها، تراز شود

میلاد جانه

یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومان شد/ واریز اعتبار در ۱۷ بهمن

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید