سرآمد اخبار
داود منظور
اجتماعی

توضیحات رئیس سازمان برنامه درباره افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

رئیس سازمان برنامه و بودجه مجلس گفت: گام اول را برای همسان‌سازی برداشتیم و در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان تعیین شده است.

به گزارش بازار، داود منظور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موضوع متناسب سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: مجلس و دولت در موضوع بهبود معیشت و متناسب‌سازی پرداختی بازنشستگان و شاغلان هم نظر هستند و اگر اختلاف نظری هم وجود دارد، درباره شیوه اجرا است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: ما باید در زمینه نحوه اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با مجلس شورای اسلامی توافق کنیم.

ما معتقدیم که باید روش روشن‌تری وجود داشته باشد تا بتوان ضرایب سنواتی افزایش حقوق بازنشستگان را به میزان بالاتر از ضرایب شاغلان تعیین کرد و این کار به تدریج در طول سال‌های برنامه انجام خواهد شد.

منظور تصریح کرد: توافق اولیه در مذاکراتی که با رئیس مجلس شورای اسلامی داشتیم این بود که برای اجرایی شدن کار همسان‌سازی، ضرایب افزایش سالانه حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان انتخاب شود.

ما در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ هم همین روند را پیش بردیم، به این صورت که ضریب افزایش حقوق بازنشستگان بالاتر از شاغلان تعیین شد.

وی تاکید کرد: این اولین گام در سال اول برنامه برای حرکت به سمت متناسب‌سازی است و در سال‌های بعد نیز تکرار می‌شود.

اخبار مرتبط

تهیه شناسنامه فرش دستباف در آینده نزدیک

میلاد جانه

تغییر سن بازنشستگی حرام است | واکنش یک عضو شورای عالی کار به مصوبه جدید دولت

میلاد جانه

پیام نوروزی رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت حلول سال جدید؛ سال ۱۴۰۳، سال «جهش تولید با مشارکت مردم»

میلاد جانه

صادرات زعفران به ۲۰۰ تن رسید

میلاد جانه

التهابات بازار اجاره مسکن امسال هم تکرار می‌شود/ ۱۴۰۳؛ سال سخت مستاجران!

میلاد جانه

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید