سرآمد اخبار
کالاهای اساسی
اخبار داغاقتصادبازار

ثبات قیمت خوراکی‌ها | تورم درجا زد

آمارها نشان می‌دهد که روند کاهشی نرخ تورم در آبان‌ماه درجا زده است. مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه آبان امسال را ۳۹.۲ درصد اعلام کرده که نسبت به مهرماه تغییری نداشته است.

به گزارش همشهری، نرخ تورم ماهانه در آبان امسال یک دهم درصد کاهش یافت و به ۲.۲ درصد رسید.

طبق گزارش مرکز آمار، نرخ تورم سالانه هم از ۴۵.۵ درصد در مهرماه به ۴۴.۹ درصد رسیده است.

بر اساس محاسبات مرکز آمار ایران، تا رسیدن به نرخ تورم ۳۰ درصد به عنوان هدف مشترک دولت و بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در ۴ ماه آینده باید ۹ واحد درصد دیگر کاهش یابد و البته اگر هدف تعیین شده نرخ تورم سالانه باشد، ضرورت دارد تا این شاخص ۱۵ واحد درصد دیگر پایین بیاید. حال باید منتظر نسخه جدید دولت و بانک مرکزی برای شکستن مقاومت تورم ماند.

بالاترین نرخ تورم ماهانه در آبان امسال در بخش اجاره مسکن نمایان شده که رشد ۴.۱ درصدی را آن‌هم در شرایط رکود بازار خرید و فروش در بازار ثبت کرده است.

آمارها رسمی نشان می‌دهد نرخ تورم ماهانه خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها درآبان امسال یک درصد بوده که انتظار می‌رود شوک قیمتی محسوس در سبد کالاهای خوراکی و آشامیدنی رخ ندهد.

این گزارش می‌افزاید: پایین‌ترین نرخ تورم سالانه را شهروندان تهرانی به میزان ۴۰ درصد تجربه کرده‌اند در حالی که شهروندان استان یزد در آبان با تورم ۵۶ درصدی مواجه شده‌اند.

اخبار مرتبط

جزییات توافق برای تأمین ارز واردات خودروهای برقی

میلاد جانه

قیمت طلا اوج گرفت

میلاد جانه

ترامپ: انتخاب مجدد بایدن به جنگ جهانی سوم خواهد انجامید

میلاد جانه

کمرنگ شدن تورم با تداوم روند کاهش رشد نقدینگی

میلاد جانه

قرمز‌پوشی شاخص کل بورس ادامه‌دار شد

میلاد جانه

خیز مجدد طلا به سوی مرز ۲ هزار دلاری

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید