سرآمد اخبار
بارش باران و برف
اجتماعیاخبار داغ

هشدار هواشناسی؛ این ۱۶ استان منتظر برف و باران باشند

سازمان هواشناسی با صدور هشدار بارش باران و برف در ۱۶ استان از احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، تاخیر در پروازها و آسیب به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، زنجان، کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی شده است.

فردا سه‌شنبه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش‌ها شدت می‌گیرد. همچنین در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش‌ها روز چهارشنبه در مناطقی از استان‌های ساحلی دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق کشور ادامه دارد و روز پنجشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم می‌شود. روز جمعه در سواحل دریای خزر بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

با توجه به پیش‌بینی وزش باد انتظار می‌رود از اواسط وقت امروز به‌تدریج از غلظت آلاینده‌های جو کلان‌شهرهای تهران و کرج کاسته شود. دریای خزر امروز و سه‌شنبه و خلیج‌فارس از سه‌شنبه تا پنجشنبه مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۶

زمان پایان: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

نوع مخاطره: رگبار باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف.

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۶: آذربایجان غربی و نیمه غربی استان‌های ایلام، کردستان و کرمانشاه.

سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷: شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال و غرب خراسان جنوبی، شمال و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، قزوین، ارتفاعات و شرق هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده‌ها، احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال و احتمال تاخیر در پرواز، احتمال آسیب به محصولات کشاورزی.

توصیه: عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، اجتناب از پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا

زمان شروع: اوایل وقت سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷

زمان پایان: جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۰

نوع مخاطره: افزایش سرعت وزش باد (جریانات شمال -شمال غربی، بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر

منطقه اثر: سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۷: چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸: پنج‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۹: و جمعه ۱۴۰۲/۰۹/۱۰: مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، در خلیج فارس و نیمه غربی تنگه هرمز.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدگی شناگران و غواصان، پاره‌شدن تورهای صیادی، آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌ سنگین، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت های ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی.

توصیه: منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدودیت فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های فراساحلی و سکوهای نفتی.

اخبار مرتبط

قیمت جدید انواع سکه و طلا در بازار؛ هر گرم طلای ۱۸ عیار چند شد؟ | جدول قیمت ها

میلاد جانه

رئیس اتاق ایران و چین: افزایش قیمت دلار دلیل اقتصادی ندارد

میلاد جانه

آخرین وضعیت ترخیص یک هزارو ۱۳۳ خودروی وارداتی در گمرک

میلاد جانه

نفت برنت ۸۴ دلار و ۵۸ سنت شد

میلاد جانه

عشقی عنوان کرد؛ تامین مالی از اولویت‌های جدی سازمان بورس

میلاد جانه

سرما و یخبندان در کشور تا شنبه ادامه دارد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید