سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

پایان بورس امروز ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / بازار سهام جان گرفت

بورس تهران امروز شاهد رشد حجم و ارزش معاملات خرد بود؛ در حالی که شاخص‌های کل و هم‌وزن نیز به مدد گروه فلزی بازار صعود چشمگیری داشتند.

این روند در ادامه رشد روز چهارشنبه بازار طی شد و توانست شاخص کل بورس را در آستانه ورود به کانال 2.1 میلیون واحدی قرار دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام امروز شاهد رشد دسته‌جمعی شاخص‌ها بود. این در حالی است که معاملات روز چهارشنبه هفته گذشته هم در مسیر صعودی بسته شده و رشد حجم و ارزش معاملات خرد نیز رقم خورده بود.

ناظران بازار سرمایه معتقدند بازار در پی انتشار خبرهای مثبت درباره تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و الزام تمامی گروه‌های صنایع، مسیر صعوددی را آغاز کرده است. قرار است امروز مدیران عامل صنایع بورس با مدیران سازمان بورس در جلسه‌ای موضوع تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها و الزامات آن را مورد بررسی قرار دهند.

عملکرد شاخص‌های بازار سهام

شاخص کل بورس تهران امروز با رشد 27 هزار و 432 واحدی روبرو شد و با افزایش 1.33 درصدی به ارتفاع دو میلیون و 87 هزار و 777 واحدی رسید. امروز شاخص هم‌وزن نیز رشد مناسبی داشت و با صعود هشت هزار و 73 واحدی، معادل 1.12 درصد بالا رفت تا در سطح 728 هزار و 718 واحدی قرار گیرد.

شاخص کل فرابورس هم امروز رشد کرد و 280 واحد بالا رفت. این شاخص معادل 1.11 درصد رشد کرد و در سطح 25 هزار و 591 واحد قرار گرفت.

نمادهای موثر بر شاخص‌ها

امروز نماد فولاد به تنهایی توانست شاخص کل بورس را دو هزار و 994 واحد بالا ببرد. پس از آن نیز نمادهای فملی، ومعادن، شستا، وبملت، شبندر و شپنا، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل بورس داشتند.

در همین حال امروز خگستر، فولاد، شستا، خودرو، ذوب، ثشاهد و بالبر، پرتراکنش‌ترین نمادهای بورسی بودند.

در سمت دیگر بازار، نمادهای خاور، انتخاب، آریا، شگویا، وسپهر، فزر و تجلی، بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابورس داشتند. در همین حال، فصبا، کرومیت، خاور، کرمان، بمولد، وسپهر و فزر، پرتراکنش‌ترین نمادهای فرابورسی بودند.

حجم و ارزش معاملات خرد

امروز بازار سهام شاهد رشد دوباره حجم و ارزش معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی بود. حجم معاملات خرد امروز از مرز 11 میلیارد برگه سهم نیز گذشت و به 11 میلیارد و 200 میلیون برگه رسید.

در همین حال، ارزش معاملات خرد نیز با رشد روبرو بود و به 6 هزار و 666 میلیارد تومان رسید.

امروز همچنین بازار توانست دوباره ورود پول حقیقی را تجربه و 182 میلیارد تومان جذب کند. این در حالی بود که صندوق‌های درآمد ثابت با فرار حقیقی‌ها روبرو بودند و 793 میلیارد تومان پول از دست دادند.

اخبار مرتبط

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

اتاق قسمتی از حاکمیت است /اجازه نمی‌دهیم اتاق بازرگانی پناهگاه سیاسیون شود

میلاد جانه

رشد ۹۷ درصدی قیمت جوجه یکروزه/ نرخ تورم تولید مرغداری‌های صنعتی افزایش یافت

میلاد جانه

تقویت طلای جهانی با افت ارزش دلار

میلاد جانه

اظهارات وزیر اقتصاد درباره کاهش نرخ تورم و افزایش حداقل حقوق کارگران

میلاد جانه

یارانه‌بگیران بخوانند/ زمان پرداخت یارانه جدید دولت اعلام شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید