سرآمد اخبار
ایران و عمان
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلان

برگزاری کمیسیون مشترک ایران و عمان

سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت گفت: بیستمین کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، عبدالامیر ربیهاوی، سرپرست دفتر غرب آسیای سازمان توسعه تجارت، گفت: تشکیل کمیسیون‌های مشترک اقتصادی ایران و عمان و سایر کشورهای منطقه غرب آسیا برای تسهیل تجارت از برنامه‌های سازمان توسعه تجارت است.

ربیهاوی در ادامه افزود: کمیسیون مشترک ایران و عمان ۱۵ و ۱۶ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود. قبل از این کمیسیون ۱۳ و ۱۴ آذرماه جلسات کارشناسی برای بررسی روند تسهیل تجارت دو کشور خواهیم داشت.

بر اساس آمار گمرک، تجارت ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ حدود یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۶۹۸ هزار دلار بوده، که نسبت به سال قبلش ۴۱ درصد افزایش داشته است.سهم صادرات کالاهای ایرانی به عمان از این میزان تجارت یک میلیارد و ۸۷ میلیون و ۲۱۹ هزار دلار بوده و سهم واردات از عمان به ۸۰۰ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار بود.

قیر نفت، شمش آهن و فولاد غیرممزوج و محصولات نیمه تمام از آهن یا فولاد غیرممزوج، سه قلم نخست کالای صادراتی به عمان و سایر زغال سنگ‌های به هم فشرده نشده، دانه سویای تراریخته و پالم اویل، سه قلم اول واردات از عمان در سال ۱۴۰۱ بوده است.

اخبار مرتبط

کاستن از حجم قاچاق با شفاف شدن مسیر تجارت خارجی

میلاد جانه

التهاب بازار ارز در کشور فروکش می‌کند؟ | تاثیر مثبت منابع آزاد شده ایران بازار

میلاد جانه

«توصیه‌های فرهنگی سفر اربعین»

میلاد جانه

سازمان بورس مکلف به ارائه اطلاعات مربوط به افزایش سرمایه به صورت الکترونیکی شد

میلاد جانه

رقم نهایی افزایش حقوق کارگران در ۱۴۰۲ مشخص شد/ حداقل دستمزد به ۶ میلیون تومان نرسید

میلاد جانه

پیش بینی قیمت دلار 29 مهر 1402 / آینده دلار به جنگ گره خورد؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید