سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصاد

این خودروها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شدند

قیمت خودرو، امروز سه‌شنبه، ۱۴ آذر ۱۴۰۲، نوساناتی را نسبت به روز گذشته تجربه می‌کند و بازار خودروهای داخلی بیشتر از مونتاژی‌های بازار تحت تأثیر این تغییرات قرار گرفته‌اند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو، امروز، سه‌شنبه، ۱۴ آذر ۱۴۰۲، با تغییراتی نسبت به روز گذشته همراه است. قیمت‌ها در بازار خودروهای داخلی با افت و خیزهایی چند میلیون تومانی گزارش می‌شود، درحالی که بازار خودروهای مونتاژی، تغییرات چندانی ندارد.

روز گذشته چهار محصول از شرکت خودروسازی لادا روسیه در نمایشگاه بین‌المللی رونمایی شد. هرچند این محصولات از کیفیت و امکانات چندانی برخوردار نیستند؛ اما به هر حال، تنوع را در بازار خودروی کشور بالا می‌برند که به تبع، تأثیر آن روی قیمت خودرو نیز مشاهده خواهد شد. این اخبار مربوط به واردات خودرو در کنار ثباتی که نرخ ارز از هفته‌های گذشته دارد، می‌تواند روی افت قیمت‌ها در بازار تأثیرگذار باشد.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی با افت و خیزهایی همراه است؛ اما میزان کاهش قیمت‌ها بیشتر گزارش می‌شود.

کوییک R اتوماتیک یکی از هاچ‌بک‌های شرکت سایپا به شمار می‌رود که از ارزان‌ترین محصولات دنده اتومات بازار شناخته می‌شود. این خودرو با کاهش یک میلیون تومانی به نرخ ۴۵۵ میلیون تومان رسید.

رانا پلاس پانوراما محصول سقف شیشه‌ای ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودرو حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با ۵۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۷i پانوراما دنده دستی برخلاف اکثریت بازار، رشد قابل ملاحظه‌ای نسبت به روز گذشته دارد. این خودرو ۹ میلیون تومان گران‌تر شده و به نرخ ۶۵۰ میلیون تومان رسیده است.

سمند سورن پلاس یکی از رکوردداران کاهش قیمت در بازار خودروهای داخلی بوده که با افت ۱۱ میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با قیمت ۵۸۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جدیدترین قیمت در بازار خودرو ؛این خودروها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شدند | جدول قیمت‌ها

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار از تغییرات کمتری برخوردار است.

جک S۵ نیوفیس یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای چینی بازار است که پنج میلیون تومان ارزان‌تر از روز گذشته و با نرخ یک میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

چری تیگو ۷IE کراس‌اوور مونتاژی مدیران خودرو نیز ۱۰ میلیون تومان نسبت به روز گذشته ارزان شده و به نرخ یک میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان رسید.

هایما ۸S جدیدترین محصول مونتاژی ایران خودرو محسوب می‌شود که با افت پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته با یک میلیارد و ۶۶۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

جدیدترین قیمت در بازار خودرو ؛این خودروها ۵ تا ۱۰ میلیون تومان ارزان شدند | جدول قیمت‌ها

پیش‌بینی قیمت خودرو

با توجه به اینکه تنها یک روز از روزهای کاری هفته باقی مانده، بعید است که قیمت خودرو در روزهای آینده تغییر یابد. البته از سوی دیگر واردات خودرو سرعت گرفته و ثبات نرخ ارز در بازار آزاد نیز می‌تواند قیمت خودرو را در هفته آینده، کاهشی کند.

اخبار مرتبط

افت قیمت خودروهای مونتاژی و افزایش قیمت خودروهای داخلی

میلاد جانه

واکنش وزارت صمت به نامه گلایه هیات دولت | فرایند جدید نظارت بر بازار به زودی اعلام می‌شود

میلاد جانه

سقوط ۴۰ تا ۶۰ درصدی فروش گوشت در بازار/ فروشندگان: دیگر کسی توان خرید گوشت ندارد

میلاد جانه

تاثیر کنترل قیمت ارز در کاهش رشد نقدینگی/ هزینه‌های تولید با تامین مالی زنجیره‌ای کم می‌شود

میلاد جانه

بانک مرکزی: ۹ بانک به دلیل خلق نقدینگی جریمه شدند

میلاد جانه

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس: آیین نامه فروش اینترنتی دارو تا یک ماه دیگر تدوین شود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید