سرآمد اخبار
صادرات
اقتصاد

رشد ۱۴۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالاها در بندر شهید بهشتی

مدیرکل بندر شهید بهشتی گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا به ۳۴ هزار تی ای یو رسیده و رشد ۱۴۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است.

عسکری نسب مدیرکل بندر شهید بهشتی گفت: بندر شهید بهشتی امروز با توجه ایجاد زیر ساخت ها توسط سازمان بنادر در حوزه سرمایه گذاری انجام شده و با ورود بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها میزان سرمایه گذاری آنها به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گفته وی امروز بندر شهید بهشتی به سه کانون مهم کانتینری منطقه متصل شده است که ما از اوایل امسال خط اول مستقیم به کشور چین راه اندازی کردیم همچنین از ماه گذشته در راستامنوبات مقام معظم رهبرب خط دوم کانتینری و کانتینری های یخچالی میوه و تره بار به بنادر کشور هند فعال شده است.

او می گوید: امروز خط سوم مستقیم شهید بهشتی به بندر بزرگ جبل علی امارات فعال شده و این سه کانون مهم کانتینری به بنادر مهم کشورها متصل شده اند .

عسکری نسب افزود: در حال حاضر بندر شهید بهشتی پذیرای فعالان اقتصادی در حوزه واردات ،صادرات و ترانزیت کالا است چرا که بندر شهید بهشتی می تواند پل اتصال کشورهای محصور در خشکی جهت دسترسی به اقیانوس هند باشد. چراکه ما یک پتانسیلی برای صادرات و واردات این کشور فراهم کردیم.

او افزود: بندر شهید بهشتی جزو عمیق ترین بنادر کشور هستند و و بالاترین سطح عمق آب را دارند به طوری که آبخور کشتی ها به ۱۹ متر می رسد.

مدیرکل بندر شهید بهشتی افزود: با راه اندازی خط سوم کشتیرانی هزینه های حمل کالا کاهش یافته است و میزان تخلیه و بارگیری کالا به ۳۴ هزار تی ای یو رسیده و رشد ۱۴۳ درصدی در مقایسه با سال گذشته داشته است و هزینه های فعالان اقتصادی ۷۰۰ دلار در هر کانتینر کمتر شده است.

او گفت: خط دیگر دریایی در راستای مصوبات رهبری و سند ابلاغی به کشور عمان راه اندازی خواهد شد و با توجه به ارتباط تنگاتنگ با این کشور در حال رایزنی با عمان در حوزه خط مسافری و گردشگری هستیم.

اخبار مرتبط

فروش حضوری خودرو در نمایندگی ها آزاد شد | جزییات ثبت‌نام در نمایندگی‌های فروش

میلاد جانه

هفت دهک ایران فقیر هستند/ انتظارات تورمی در ایران بالاست

میلاد جانه

قیمت جهانی نفت امروز 18 آذر 1402 |برنت ۷۵ دلار و ۸۴ سنت شد

میلاد جانه

واردات برنج تا ابتدای آذر ممنوع است

میلاد جانه

برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز ۱۵ اسفند

میلاد جانه

بورس متوقف شد / «وامید» در صدر نمادهای تاثیرگذار

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید