سرآمد اخبار
طلا
ارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پیش بینی قیمت طلای جهانی / حنای بی‌رنگ پاول در بازار اونس جهانی طلا

انس طلای جهانی در معاملات ابتدای هفته، سقف تاریخی خود را شکست و تا محدوده 2148 دلاری پیش رفت! با این حال طلا از این قیمت برگشت و دوباره به کف ۲۰۰۰ دلاری نزدیک شد. آینده این فلز گرانبها و حتی سایر کامودیتی‌ها به سیاست‌های فدرال رزرو گره خورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس رکوردشکنی طلای جهانی در روز آغازین هفته و لمس سطح 2148.99 دلاری سقف تاریخی جدیدی به ازای هر انس طلای جهانی ساخته شد. پس از دوشنبه اما بر خلاف هفته گذشته، روند معاملات این فلز گرانبها باب میل خریداران انس طلای جهانی پیش نرفته است.

واکنش بازار به سخنرانی رئیس فدرال رزرو

افزایش احتمالات در راستای کاهش نرخ بهره، به واسطه اظهارات رئیس بانک مرکزی ایالات متحده، جروم پاول رقم خورد. این در حالی بود که پاول، موضع قبلی خود پیرامون اینکه نرخ‌های بهره در اقتصاد ایالات متحده برای مدت طولانی‌تری بالاتر خواهند ماند را تکرار کرد.

با این وجود اما حنای پاول دیگر رنگی برای معامله‌گران ندارد و تغییرات لحن رئیس فدرال رزرو سیگنال دیگری به معامله‌گران بازار داد. پاول در صحبت‌های خود به پیشرفت‌های حاصل شده در مهار تورم و همچنین پتانسیل فرود آرام اقتصاد آمریکا اشاره کرد.

همین اشارات پاول کافی بود تا احتمال افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر، عملا از دور خارج شود. با کاهش نرخ‌های بهره، هزینه فرصت خرید و نگهداری انس‌ طلا کاهش می‌یابد.

صحبت‌های پاول توانست اعتماد سرمایه‌گذاران و خریداران طلا را به برنامه کاهش نرخ بهره در ماه‌های آغازین سال 2024 جلب کند. هیجان خریداران طی معاملات دوشنبه، ارزش انس را به رقم تاریخی دو هزار و 148 دلار رساند.

اخبار مرتبط

بیراهه «حمل‌ونقل» در ایران / ناوگان فرسوده، چالش اصلی است

میلاد جانه

پایان بورس امروز ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ /سقوط آزاد ارزش معاملات بازار سهام

میلاد جانه

وضعیت بازار خودرو سه شنبه ۱۰ مردادماه /صعود قیمت سمند، دنا و پژو پارس

میلاد جانه

شدیدترین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو از سال ٢٠٠٠

میلاد جانه

قیمت مرغ به زیر و تخم مرغ بالای نرخ مصوب رسید

میلاد جانه

ترفند کارت به کارت دیگر برای فرار مالیاتی جوابگو نیست

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید