سرآمد اخبار
بازار مرغ
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

کاهش قیمت مرغ آغاز شد | آخرین قیمت مرغ را در میادین و مغازه‌ها ببینید

قیمت مرغ در بازار بعد از دو هفته التهاب و گرانی رو به کاهش گذاشت و هر کیلو مرغ گرم در روزهای اخیر دست‌کم ۵ هزار تومان ارزان‌تر از هفته های قبل به فروش رسید.

به گزارش همشهری، قیمت مرغ تازه کامل که از ابتدای آذر با رشدی چشمگیر به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان رسیده بود از اواخر هفته گذشته کاهشی شد و به میانگین ۹۵ هزار تومان رسید.

مشاهدات میدانی حاکی از تفاوت قیمت مرغ در مناطق مختلف پایتخت است به طوری‌که روز پنجشنبه در بعضی مناطق تهران هر کیلو مرغ گرم تا ۹۳ هزار تومان هم افت قیمت داشت اما در برخی فروشگاه‌ها همچنان هر کیلو مرغ با قیمت ۹۶ و ۹۷ هزار تومان به فروش می‌رسد. علت افزایش یکباره قیمت مرغ از اواخر آبان، کاهش جوجه‌ریزی در مهرماه عنوان شده بود.

مهدی یوسفخانی، رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران یک هفته پیش از کاهش قیمت مرغ با توجه به افزایش جوجه ریزی از آبان‌ماه خبر داد و اعلام کرد در هفته‌های پیش‌ رو شاهد تعدیل قیمت مرغ در بازار خواهیم بود.

بازار مرغ از ابتدای امسال نوسان زیادی داشته است. ستاد تنظیم بازار کشور اردیبهشت امسال قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم کامل را ۷۸ هزار تومان اعلام کرد اما این قیمت فقط در میادین میوه و تره‌بار و بعضی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رعایت می‌شود و در مغازه‌های قصابی و پروتئینی پایتخت، کمترین قیمت هر کیلو مرغ در ماه‌ها گذشته کیلویی ۸۲ هزار تومان بوده است.

با این حال بازار مرغ طیسه ماه گذشته جو آرام و باثباتی داشت تا هفته‌های پایانی آبان که روند رشد قیمت دوباره آغاز شد.

تقاضا برای خرید مرغ با نزدیک شدن به شب چله افزایشی است و عرضه بیشتر مرغ مانع از التهاب دوباره بازار در روزهای پایانی آذر خواهد شد.

اخبار مرتبط

قیمت مرغ امروز 14 فروردین 1402

میلاد جانه

قیمت انواع مرغ در ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

تخم‌مرغ ۱۷ هزار تومان گران‌تر از هفته قبل

میلاد جانه

قیمت انواع مرغ در ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

قیمت انواع مرغ در ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

قیمت انواع مرغ در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید