سرآمد اخبار
منظور
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلان

رئیس سازمان برنامه و بودجه: سلامت، درمان و بهداشت از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از رشد ۳۶ درصدی اعتبارات بودجه‌ای بخش سلامت در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: موضوع سلامت، درمان و بهداشت جزء اولویت‌های اصلی دولت است.

به گزارش بازار، اولین نشست هم‌اندیشی با اعضای فرهنگستان علوم پزشکی کشور به ریاست «داود منظور» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و با حضور مرندی رئیس فرهنگستان، معاونان و اعضای فرهنگستان، همچنین معاونان و رؤسای امور و مشاوران سازمان برنامه بودجه برگزار شد.

منظور با اشاره به اینکه فرهنگستان علوم پزشکی گنجینه دانش و تجربه برای نظام سلامت و بهداشت است، اظهار کرد: اگر سه مسئله مهم برای کشور تعریف کنیم حتماً موضوع سلامت، درمان و بهداشت جزء این سه مسئله اول است و به همین جهت از دانش و تجربیات ارزشمند فرهنگستان علوم پزشکی در ترسیم نقشه راه سلامت کشور استفاده کافی و وافی خواهد شد.

وی با اشاره به رویکرد تحول‌آفرین دولت در بخش سلامت گفت: هدف ما در سازمان برنامه و بودجه این است بتوانیم در فرایندها، تخصیص بهتر منابع و هزینه‌ها که در حوزه سلامت و بهداشت صرف می‌شود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کارشناسی به هدف اصابت کند و باعث رضایت مردم عزیزمان شود.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در مواقعی برخی کارهایی که انجام شده به نتیجه مطلوب منجر نشده؛ لذا در صدد هستیم، مسیر درست را با هم‌فکری و رهنمودهای فرهنگستان علوم پزشکی کشور برای ارتقای بهتر نظام سلامت و بهداشت کشور مدیریت کنیم.

منظور با اشاره به ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود به‌ویژه نیروی انسانی افزود: سازمان برنامه ‌و بودجه به‌عنوان مرجع در نظام اجرا و تخصیص منابع بودجه‌ای این ظرفیت را دارد که در برنامه پنج‌ساله هفتم بسترهای لازم را برای دوره شکوفایی در بخش سلامت و درمان فراهم کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان برنامه و بودجه و فرهنگستان علوم پزشکی کشور تصریح کرد: در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با همکاری فرهنگستان علوم پزشکی کشور، بهبود نظام سلامت، بهداشت و درمان و رضایت مردم در اولویت اصلی قرار گیرد.

منظور با اشاره به اینکه موضوع خروج متخصصین از کشور دغدغه مهم و مسئله جدی است، اظهار داشت: اعتبارات و تخصیص‌های ویژه برای بخش سلامت باید در نظر گرفت همچنین برای نگه داشت نیروهای متخصص کشور و تامین ارز و نحوه بازپرداخت برای تولید کنندگان دارو تدابیری اندیشیده می‌شود.

وی تصریح کرد: اعتبارات بودجه‌ای بخش سلامت در دولت سیزدهم ۳۶ درصد رشد کرده است.

در این دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و اعضای فرهنگستان علوم پزشکی ضمن قدردانی از ابتکار عمل سازمان و رویکرد تعامل‌محور دولت به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و مقرر شد تا جلسات مستمر جهت افزایش تعاملات طرفین صورت پذیرد.

اخبار مرتبط

بازگشت روس ها به مذاکره با ایران برای اجرای یک پروژه مهم + جزئیات

میلاد جانه

آخرین جزییات طرح افزایش ۲۲۰ هزار تومانی اعتبار یارانه کالابرگ

میلاد جانه

گواهی سپرده خاص طرح‌های پیشران بزودی منتشر می‌شود

میلاد جانه

شیلات به ازای دریافت ۵۰ میلیون تومان، مجوز صیادی صادر می‌کند

میلاد جانه

هشدار سازمان خصوصی سازی به سهامداران سهام عدالت | این پیامک ها جعلی است

میلاد جانه

رئیس جمهور: سال ۱۴۰۳، سال کاهش بیشتر نرخ تورم و افزایش تولید خواهد بود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید