سرآمد اخبار
منتظر المهدی
اجتماعیاخبار داغ

هشدار فراجا به این افراد/ پلیس بی‌نظمی را بر نمی‌تابد

سخنگوی پلیس گفت: نیروی انتظامی با هرگونی اوباشی گری برخورد قاطع خواهد کرد.

سردار سعید منتظر المهدی در یادداشتی با اشاره به ضرب و شتم برخی از کادر درمان توسط همراهان بیمار اظهار کرد: پلیس بی نظمی را بر نمی تابد و با هرگونه اوباشی گری و کسانی که مخل امنیت و آرامش مردم شوند برخورد قاطع خواهد کرد.

سردار دکتر منتظرالمهدی با تاکید به تأمین نظم، امنیت و حفظ آرامش در مراکز درمانی نوشت:« اخیرا در مطلبی اشاره کردم که لمپنیزم و اوباش گری دارای سطوحِ اقدامِ متنوعی شده و مختص به خیابانها نیست و حالا شاهد هستیم که اوباشِ محلی در برخی بیمارستان‌ها به مردم و کارکنان مراکز خدمات درمانی تعدی می‌نمایند؛ مکانی که بیمار و تیمارگر باید در فضایی آرام و ساکن، به روند بهبود و درمان بپردازند متاسفانه شاهد صحنه‌هایی از رفتارهای نامناسب غیر انسانی برخی از به اصطلاح همراهان بیمار و اراذل و اوباش هستیم.

بی شک ما درد و رنج همراهانِ بیمار را درک می کنیم و آنها را به شکیبایی دعوت می کنیم اما اجازه نمی دهیم به هر دلیلی، کادر درمان مورد حمله،هجوم ، تعدی و ضرب و شتم قرار گیرند؛ درک و رافت ما نسبت به رنج “مریض داران” نباید این شبهه را ایجاد کند که در برابر تعدی ها نسبت به کادر درمان و سایر شهروندان اغماضی داریم؛ فراجا نه تنها این صحنه‌ها را تحمل نمی‌کند، بلکه باور داریم ” پلیسِ منعطف” در این صحنه‌ها یک “پلیسِ اشتباهی و منفعل” است و باید پلیس، مقتدرانه، جلوی چنین رفتارهای خشن را که به “ساحتِ شهروندی” تجاوز می‌کنند با شدت و حدت بگیرد تا آرامش واقعی و روانی، در محل درمان حاکم شود.

پلیس در موارد رخ داده‌ اخیر با سرعت در محل حادثه حاضر، متهمان شناسایی، دستگیر، پرونده تکمیل و به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است؛ عملکرد همکارانم در این خصوص با در نظر گرفتن قوانین،تکالیف و ملاحظات، توام با سرعت و دقت عمل بوده است.

پیشتر نیز رئیس پلیس کشور به دفعات به برخورد قهری و عبرت آموز پلیس با این افراد شریر اشاره کرده که آرامش و آسایش مردم را خدشه دار می‌نمایند و شرم نمی‌کنند.

جامعه بزرگ خدمات درمانی کشور شامل پزشکان، پرستاران، بهیاران، پیراپزشکان و…که با سعه صدر به انجام وظایف انسانی و اخلاقی خود مشغول هستند نباید مورد حرمت‌شکنی افراد بی ملاحظه قرار گیرند.

حریم طبیب حرمت دارد، پزشکی که درمان می کند، تسکین می دهد و آرامش می‌بخشد سزاوار هتک حرمت نیست؛ از یاد نمی‌بریم کادر درمان از کرونا گرفته تا سیل و زلزله و .. بی وقفه در کنار مردم بوده و هستند و عطر امید را می‌پراکنند تا شفای مریض حاصل شود.

قدردان زحماتشان هستیم و تامین امنیتشان را به جان می‌خریم».

منبع: فارس

اخبار مرتبط

برخی برندهای چای قیمت های خود را دوباره افزایش دادند

میلاد جانه

تثبیت بازار ارز به رشد تولید منجر می‌شود

میلاد جانه

اعلام زمان عرضه سومین حراج حضوری شمش‌های یک کیلویی

میلاد جانه

فروش لاستیک با قیمت جدید متوقف شد | افزایش قیمت اعمال می شود؟

اسامی ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شده برای انتخابات اتاق ایران اعلام شد

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 16 آبان 1402/ رکود بازار ادامه دارد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید